وقوع چندین حریق در عرصه های منابع طبیعی کرمانشاه

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به وقوع چندین مورد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان در تعطیلات چند روز گذشته، اظهار کرد: بیشتر موارد حریق جزیی بوده و با هوشیاری پرسنل منابع طبیعی و مردم بومی منطقه سریعا اطفاء شد.

به گزارش ایسکانیوز عباس بهاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وقوع آتش سوزی روز پنج شنبه (29 تیر) در منطقه لاران شهرستان پاوه افزود: این اتش سوزی از ساعت حدود 9 و نیم صبح آغاز شد و ساعت 12 ظهر همان روز اطفاء شد.

بهاری اضافه کرد: در این آتش سوزی حدود سه هکتار از مراتع مشجر شهرستان طعمه حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وقوع یک فقره آتش سوزی در منطقه سرمست شهرستان گیلانغرب، عنوان کرد: این مورد حریق هم غروب روز پنج شنبه رخ داد که به دلیل حضور پرسنل منابع طبیعی در منطقه سریعا اطفاء شد.

وی بیان کرد: میزان خسارت ناشی از این حریق به دلیل اطفای به موقع چشمگیر نبود.

بهاری در ادامه با اشاره به وقوع حریق در منطقه تنگ شوان شهرستان اسلام آبادغرب، اظهار کرد: این حریق از ساعت 18 و 30 روز پنج شنبه آغاز و ساعت یک بامداد روز جمعه اطفاء شد، البته از صبح امروز گویا دود غلیظی از این منطقه بلند شده که احتمال شعله ور شدن مجدد آتش دور از انتظار نیست و در حال حاضر نیز پرسنل منابع طبیعی برای اطلاع از وضعیت به منطقه اعزام شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی استان در روز های تعطیل و به دلیل حضور بیشتر طبیعت گردان و گردشگران در عرصه های منابع طبیعی بیشتر می‌شود، اضافه کرد: بیشترین حریق رخ داده به دلیل سهل انگاری گردشگران در اطفای کامل آتش روشن شده انجام می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از گردشگران خواست تا در گشت و گذار در طبیعت بیشتر مراقب منابع طبیعی بوده و اگر آتشی روشن می کنند، حتما پس از اطفای کامل آن منطقه را ترک کنند.

وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود 18 فقره آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان رخ داده، اضافه کرد: در این مدت بیش از 85 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان آسیب جدی دیده اند.

بهاری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیشترین سطح منابع طبیعی استان در دو شهرستان قصرشیرین و کرمانشاه طعمه حریق شده اند.

کد خبر: 818956

وب گردی

وب گردی