کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» به چاپ دوم رسید

با استقبال خوب مردم، کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» در کمتر از یک ماه از مراسم رونمایی، به چاپ دوم رسید و روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایسکانیوز از سبزوار، کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» به خاطرات شفاهی علی میرقطبی از نحوه‌ی ساخت مستند «انقلاب در سبزوار» که با دوربین هشت میلی‌متری خود از تمامی اتفاقات راهپیمایی مردم سبزوار علیه رژیم پهلوی فیلم گرفته است، می‌پردازد.

این کتاب اولین اثر از سری کتاب‌های دفتر تاریخ_شفاهی سبزوار، حاصل ۲۰ ساعت گفتگو با علی میرقطبی است و تحقیق و تدوین این کتاب را محمد اصغرزاده برعهده داشته است.

کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» در ۱۳۰صفحه، از سوی نشر معارف چاپ و همراه با نسخه DVD مستند «انقلاب در سبزوار» به قیمت ۵ هزار تومان عرضه شده است.

یوسف مرادی در مراسم رونمایی از این کتاب با بیان اینکه ثبت وقایع دوران انقلاب اسلامی از سوی این مستندساز سبزواری دارای اهمیت بسزایی است، اظهار داشت: در آن دوران فیلم ‌برداران زیادی وظیفه ثبت وقایع را برعهده داشتند ولی علی میرقطبی ترجیح داد که در کنار مردم به ثبت وقایع بپردازد؛ در واقع او در بین مردم قرارگرفت تا تمامی مشکلات و دغدغه‌های مردم را با فیلم ‌برداری بیان کند.

عضو مرکز پژوهش‌های‌مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم مفاخر سبزوار در شکوفایی انقلاب اسلامی‌گفت: بعد از مشروطه‌جریان‌فرهنگی شبه روشن فکری در کشور گسترش یافت ولی خوشبختانه مفاخر این شهرستان همانند علی میرقطبی و استاد حمید سبزواری و...از این جریان فکری فاصله گرفتند.

همچنین در طی برگزاری این مراسم، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سبزوار را تحولی در حوزه نشر دانست و افزود: امیدواریم یا همت این مجموعه موجی جدید در عرصه تولید محصولات فاخر فرهنگی انقلابی ایجاد شود.

در پایان، مهدی مقصودی با بیان اینکه با گذشت حدودا چهاردهه از پیروزی انقلاب اسلامی، نسل جدید باید از انقلاب مردمی اطلاعات بهتر و بیشتری کسب کنند، گفت: شهرستان سبزوار نیازمند توجه بیشتری در زمینه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی از سوی نهادهای مختلف است.

502

کد خبر: 818975

وب گردی

وب گردی