اردوغان به رژیم صهیونیستی: تروریست خواندن فلسطینی‌ها بسیار خطرناک است

رئیس‌جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با "تروریست" خواندن معترضان فلسطینی از سوی اسرائیل اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی که در ضیافت شام در حاشیه کنفرانسی بین‌المللی با عنوان "بهداشت در آفریقا" داشت،‌ گفت: در جریان تماس تلفنی با روون ریولین(رئیس رژیم صهیونیستی) از او خواستم در راستای مقابله با افزایش تنش‌ها در شهر قدس که به دنبال محدودیت ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی ایجاد شدند، اقدامی انجام دهد.

به گفته اردوغان، ریولین در پاسخ به این درخواست مدعی شده که ما با "تروریسم" مقابله می‌کنیم!

اردوغان افزود: من به ریولین گفتم که این رویکردتان بسیار خطرناک است، این مردم به محل عبادتشان که آن را مقدس می‌شمارند، برای برپایی نماز جمعه می‌آیند. به او تاکید کردم که نمی‌توان پیشگامان مسجدالاقصی را به دلیل رویکرد مذهبی‌شان "تروریست" خواند و ترکیه هرگز این امر را نمی‌پذیرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت: از ریولین خواستم که در راستای تسهیل ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی بدون اجبار آنها برای عبور از گیت‌های امنیتی و ایست‌های بازرسی اقدامی انجام دهد.

وی افزود: با وجود اصرارهایم ریولین تنها به این جمله اکتفا کرد که "ما تمام آنچه در وسع‌مان هست را انجام خواهیم داد".

اردوغان در ادامه فاش کرد که تماس تلفنی‌اش با ریولین باعث بروز مشکلی میان رئیس رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر این رژیم) شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه نسبت به دخالت سربازان اسرائیلی و اهانت‌شان به قدس ابراز تاسف کرد و گفت: روز جمعه روزی مقدس برای مسلمانان است اما نیروهای پلیس، ارتش و تمامی نیروهای امنیتی اسرائیل در این روز مانع مسلمانان شدند و طبق آخرین آمارها حدود 350 تن زخمی و سه فلسطینی شهید شدند.

802

کد خبر: 819039

وب گردی

وب گردی