کشف یک اختلاس جدید در پرونده آلومینای جاجرم / سه متهم روانه زندان شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جاجرم گفت: سه متهم از اختلاس جدید در پرونده آلومینای جاجرم دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان صفدری از کشف اختلاس جدید در پرونده آلومینای جاجرم خبرداد و گفت: سه متهم این پرونده با دستور قضایی روانه زندان شدند.


وی تشریح کرد: پرونده دوم توسط دیوان محاسبات به دادستانی ارسال شد که سه متهم این پرونده از نیرو‌های شرکت آلومینای جاجرم در تهران بودند.

دادستان جاجرم افزود: طبق گزارش‌های واصله آقای (ح- م) به اتهام دریافت رشوه و اختلاس جمعا به مبلغ دو میلیارد و ۴۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، آقای (م – م) به اتهام رشوه و دریافت غیرقانونی به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۹۷۲ هزار ریال و اقای (ح-ع) به اتهام رشوه و عدم تسویه تنخواه به شرکت آلومینای جاجرم به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۵۴۵ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

این مقام قضایی دراستان خراسان شمالی اضافه کرد: نمایندگی این کارخانه در تهران علیه فرد اصلی شکایتی در شعبه ۱۰ بازپرسی ناحیه خارک مطرح کرده است، اما بدلیل اینکه رشوه‌ها و اختلاس‌ها در تهران صورت گرفته بود عدم صلاحیت رسیدگی به این پرونده به دادسرای تهران زده شد.

به گزارش میزان، چندی قبل رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی اعلام کرد حکم قانونی پرونده آلومینای جاجرم تا سه ماه آینده صادر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در تشریح آخرین جزئیات پرونده آلومینای جاجرم اظهارکرد: رسیدگی به این پرونده از ۹ بهمن سال گذشته آغاز شده و درماه رمضان به طور مستمر ادامه داشت و تا سه ماه آینده حکم قانونی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توانمندترین قضات در حال رسیدگی به این پرونده هستند، اضافه کرد: متاسفانه تلاش زیادی از طرق مختلف برای انحراف و جلوگیری از رسیدگی قانونی و صحیح با مورد اتهام قرار دادن دستگاه قضایی و قضات در جریان رسیدگی به پرونده وارد کرده اند، اما دادگستری استان در راستای حفظ حقوق بیت المال با توجه به توانمندی دستگاه قضایی و قضات طبق مقررات قانونی و شرعی و با رعایت حقوق متهمان و دولت به این پرونده رسیدگی خواهد کرد و حکم قانونی صادر خواهد شد.

701

کد خبر: 819053

وب گردی

وب گردی