سلیمانی مطرح کرد: تکمیل  پروژه‌های شهرستانی با پیشرفت ۸۰ درصدی چهارمحال و بختیاری تا هفته دولت

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید تا هفته دولت پروژه‌های شهرستانی که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم سلیمانی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه بودجه استانی بودجه‌ای نیست که بشود روی آن حساب کرد، اظهار داشت: مدیران باید با حضور در مرکز از اعتبارات ملی و بودجه‌ای که در اختیار وزیران قرار دارد استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی مدیران و معاونان از قوانین و مقررات بودجه، افزود: داشتن اطلاع و آگاهی نسبت به ردیف‌ها و قوانین و مقررات سهم موثری در افزایش اعتبارات جذب شده توسط مدیران دارد از همین‌رو سازمان برنامه و بودجه و اقتصاد دارایی باید به منظور آگاهی مدیران از احکام برنامه ششم، بودجه و همچنین نحوه پیگیری مطالبات استان جلساتی را برگزار و این موارد را تشریح کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری معیار انتخاب مدیران توسط دولت را داشتن اعتدال و اعتقاد به نظام و رهبری دانست و بیان کرد: افراد فرصت‌طلب که به سرعت موضع عوض می‌کنند هیچ کجا جایی ندارند، دولت از همه اندیشه‌ها و نیروهای لایق که همراه و موافق نظام باشند استفاده می‌کند.

سلیمانی با اشاره به سفرهای چند روز گذشته خود خاطرنشان کرد: برخی افراد در روزنامه‌ها دلایلی را برای سفرهای اخیر بنده می‌نویسند باید گفت جایگاه من در ارزیابی استانداران مشخص است.

وی مدیران دستگاه‌های نظارتی استان را فعال و ارزشمند خواند و تصریح کرد: هماهنگی و همدلی خوبی بین مدیران اجرایی و نظارتی استان حاکم است البته در برخی موارد اشکالاتی نیز وجود دارد که علت آن شیوه عملکرد مدیران این دستگاه‌ها است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران باید ریسک تصمیم‌گیری داشته باشند چرا که در غیر این صورت کارایی لازم را نخواهند داشت از همین‌رو لازم است دستگاه‌های نظارتی به محدودیت‌ها درباره تخصیص نیافتن برخی اعتبارت نیز توجه داشته باشند.

سلیمانی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی بازوی دستگاه‌های اجرایی هستند، بیان کرد: قبل از تخلف باید پیشگیری صورت گیرد اما اگر دستگاهی هم تخلف کرد حتما باید در محاکم مورد محاکمه قرار گیرد.

وی با تکید بر تکمیل پروژه‌های شهرستانی گفت: پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد باید در اولویت باشند به گونه‌ای که تا هفته دولت تکمیل و بهره‌برداری شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به درخواست کمیته برنامه‌ریزی تعدادی از شهرستان‌های استان مبنی بر جابجایی اعتبار بین فصول اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آن شهرستان و همچنین پیشنهاد جابجایی بین اعتبارات سطح استان در بعضی از فصول لازم است این پیشنهادات بر حسب ضرورت و اولویت پروژه‌های شهرستان و فصول بررسی به پیشنهاد فرماندار و تایدد سازمان برنامه و بودجه استان اجرایی شود.

سلیمانی با اشاره به حق بهره‌برداری از فضاهای آموزشی بدون استفاده آموزش و پرورش تصریح کرد: حق بهره‌برداری از فضاهای آموزشی بدون استفاده در روستاهای استان برابر مقررات به دهیاری‌های روستا و دستگاه‌ها واگذار می‌شود ضمن اینکه اگر خریدار برای آن ملک وجود داشته باشد اولویت با فروش آن است.

وی با اشاره به پیشرفت 70 درصدی سند آمایش سرزمین استان بیان کرد: طبق قول‌های داده شده این سند تا شهریور ماه آماده و تصویب می‌شود و در این صورت می‌توان با توجه به این سند برنامه‌های توسعه استان را طرح‌ریزی کرد.

901

کد خبر: 819076

وب گردی

وب گردی