دادستان ها نسبت به انسداد چاه های غیر مجاز آب مکلف به اقدام شدند

معاون قضایی دادستان کل کشوردر حقوق عامه گفت: دادستان های کشور در بخشنامه ای مکلف شدند نسبت به انسداد چاه های غیر مجاز آبی که ضربه مهلکی به کاهش سفره های آب زیرزمینی می زند، اقدام شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دادستانی کل کشور، محمد جواد حشمتی درباره انسداد چاه های آب غیرمجاز و بخشنامه ابلاغی به دادستان های سراسر کشور افزود: با وجود ضربه و خسارت جبران ناپذیری که چاه های غیر مجاز آب به پیکره کشور وارد می کند برخی ملاحظات اقتصادی و اجتماعی موجود ومنفعت های اقتصادی کوتاه مدت، سبب مقاومت در برابر انسداد چاه های غیر مجاز آب می شود.
وی برداشت بیش از حد آب از طریق چاه های غیر مجاز در نقاط مختلف کشور را موجب فرونشست زمین در برخی مناطق و بروز پدیده کم آبی مفرط دانست و با اشاره به خسارت های جبران ناپذیر کمبود آب در کشور خواستارعزم جدی و همه جانبه مردم و مسئولان در اهمیت دادن به مقوله حفظ منابع آبی کشور و مدیریت مناسب و صحیح مصرف آب در بخش های مختلف از جمله در بخش کشاورزی شد.
حشمتی تاکید کرد:طبق گزارش مسئولان مربوطه در وزارت نیرو بین 200 تا 300 هزار چاه آب غیر مجاز در کشور وجود دارد و سالانه هشت تا 10 میلیارد متر مکعب آب از سفره های آب زیر زمینی برداشت می شود که باید نسبت به مقابله با این حد غیر استاندارد از برداشت ها اقدام جدی شود.

701

کد خبر: 819088

وب گردی

وب گردی