ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد ۵۱ درصد افزایش یافت

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از افزایش ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، الماس قبادی امشب در جمع خبرنگاران از افزایش 51 درصدی ورود گردشگران به استان خبر داد و اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال گذشته 606 گردشگر خارجی وارد استان شد که این آمار در سه ماهه نخست امسال به بیش از 925 نفر افزایش یافت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد گردشگران خارجی در دولت یازدهم و به‌ویژه پس از برجام بسیار مطلوب بوده است.

قبادی عنوان کرد: ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه گردشگری از مهم‌ترین مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی بیان کرد: تلاش داریم تا با افزایش ظرفیت‌ هتلینگ و زیرساخت‌های گردشگری مانند ساخت مراکز اقامتی، هتل‌ها، واحدهای بوم‌گردی، اردوگاه‌های تفریحی و گردشگری و رستوران‌های سنتی به افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در سال 96 کمک کنیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت‌های این استان در حوزه گردشگری اشاره داشت و ابراز کرد: اقلیم چهار فصل، وجود آثار و اماکن تاریخ، وجود بافت عشایری استان و فرهنگ غنی مردم این استان سبب می‌شود شرایط مناسبی برای حضور گردشگران خارجی فراهم باشد.

وی صنعت گردشگری را از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی و دارای ابعاد و کارکردهای چندگانه در اقتصاد عنوان و بیان کرد: گردشگری از یک سو موجب تقویت تعاملات فرهنگی، گسترش دانش عمومی تاریخی و بهبود تعاملات بین کشوری شده و از سوی دیگر، رونق اقتصادی و نهایتا اشتغال‌زایی قابل توجهی برجای می‌گذارد.

901

کد خبر: 819247

وب گردی

وب گردی