عسگری: با فیکس شدن در تیم ملی مدال طلای آسیا را در جیب خود می‌دیدم/ خوشحالم که جواب اعتماد هروی را دادم

قهرمان کاراته آسیا گفت: من وقتی فیکس تیم ملی شدم مدال طلا را در جیب خود احساس می‌کردم و با توجه به این شرایط به جدول و رقبای خود فکر نمی‌کردم.

بهمن عسگری در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص کسب عنوان قهرمانی مسابقات کاراته قهرمانی آسیا اظهار داشت: این دوره لطف خدا شامل حال من بود و قرعه از میان 75 کیلو های خوب ایران به نام من افتاد تا در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنم. من بعد از مسابقات جهانی اتریش به مداوی مصدومیت‌های خود پرداختم و از مسابقات کاراته وان اسپانیا کار خود را شروع کردم که خدا را شکر کومیته‌های خوبی نیز در آنجا به نمایش گذاشتم.

وی ادامه داد: در مسابقات آسیایی نیز با توجه به اظهار نظر دوستان و بزرگان کاراته جدول مسابقات من و به خصوص حسین سمندر فوق‌العاده سنگین بود اما من به این چیزها توجه نکردم . من با این طرز تفکر کار خود را برای مسابقات آسیایی شروع کردم که اگر در مسابقات انتخابی تیم ملی فیکس این وزن شوم مطمئنا طلا خواهم گرفت . من اعتقاد دارم بهتر از ابراهیم حسن‌بیگی، علی‌اصغر آسیابری و سعید فرخی در آسیا وجود ندارد . من وقتی فیکس تیم ملی شدم مدال طلا را در جیب خود احساس می‌کردم و با توجه به این شرایط به جدول و رقبای خود فکر نمی‌کردم.

قهرمان کاراته آسیا گفت: حریف اول من از ازبکستان بود که در بازی‌های آسیایی به مدال برنز رسیده بود اما به راحتی او را 8 بر صفر شکست دادم. در دور دوم مقابل کاراته‌کا هنگ‌کنگی که در بازی‌های آسیایی در فینال مغلوب سعید حسنی‌پور شده بود و نفر اول دانشجویان جهان بود به پیروزی رسیدک. در مرحله نیمه‌نهایی نیز با حریف مالزیایی که موفق به شکست نماینده ‌ژاپن و دارنده طلای امید‌های جهان بود دیدار کردم و خدا را شکر با تجربه کافی مقابل او پیروز شدم. در فینال نیز بدون هیچ اشتباهی از سد حریف چین‌تایپه گذاشتم و به مدال طلا برسم.

عسگری با ابراز رضایت از حضور در ترکیب کومیته تیمی گفت: بعد از طلای انفرادی در کومیته تیمی نیز به میدان رفتم. خدا را شکر می‌کنم جز 7 نفر تیم پرافتخار کومیته تیمی ایران بودم. کومیته تیمی ایران در سالیان اخیر آنقدر پرافتخار بوده است که هرکسی از حضور در این تیم نیز افتخار می‌کند و من خوشحالم که لیاقت حضور در این تیم را داشتم. در مسابقات تیمی نیز ابتدا هند را بردیم و در مسابقه دوم مقابل تاجیکستان به پیروزی رسیدیم که من یک برد شیرین برای تیم کسب کردم. در مرحله نیمه‌نهایی نیز به مصاف قزاقستان میزبان رفتیم که با توجه به حضور تماشاگران این تیم آنها همه عزم خود را برای پیروزی جزم کرده بودند که خدا را شکر به راحتی سه بر صفر به پیروزی رسیدیم. در فینال نیز به مصاف عربستانی رفتیم که از سرمربی زبده مصری بهره می‌برد و بردنش به راحتی اتفاق نمی‌افتد اما خدا را شکر تیم ما آنقدر خوب است که در فینال نیز سه بر صفر پیروز شدیم. در فینال نیز نفر سوم بودم که خدا را شکر به پیروزی رسیدم و به تیم برای قهرمانی کمک کردم.

وی در خصوص برنامه‌های آینده خود عنوان کرد: من برنامه‌ریزی بلند مدتی انجام دادم و پله به پله در حال جلو رفتنم هستم. امسال نیز در لیگ با تیم دانشگاه آزاد خواهم بود و امیدوارم با نفرات خوبی که جذب این تیم شده‌اند مجددا قهرمانی خود را تکرار کنیم. بعد از آن نیز لیگ‌های جهانی در پیش است که من به دنبال جذب اسپانسر هستم و امیدوارم فدراسیون نیز به ما کمک کند تا در آنها شرکت کنیم چرا که نفرات برتر رنکینگ مستقیما سهمیه المپیک را کسب می‌کند . سال آینده نیز بازی‌های آسیایی اندونزی را پیش رو داریم که نتیجه آن برای کشورمان بسیار مهم و حساس است. تلاش می‌کنیم این پله‌ها را یکی یکی طی کنم. اگر این پله‌ها را درست پیش بروم قطعا در المپیک نیز حضور خواهم داشت.

قهرمان کاراته آسیا در پایان خاطر نشان کرد: باید از استاد شهرام هروی که به من اعتماد کرد تشکر می‌کنم. من یک مصدومیت شدید داشتم و بعد از آن هروی به من اعتماد کرد . خوشحالم که جواب اعتماد هروی را با کسب مدال طلا دادم.

603

کد خبر: 819257

وب گردی

وب گردی