عباسعلی: با اتحاد و باور به توانایی‌های خود قهرمان شدیم/ افسوس چیزی را که می‌توانم به دست بیاورم نمی‌خورم

قهرمان کاراته آسیا گفت: همه فکر می‌کردند کار ما مقابل ژلپن سخت باشد اما خوشبختانه با اتحاد و باوری که به توانایی‌های خود داشتیم این تیم را شکست دادیم. 

حمیده عباسعلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص مسابقات کاراته قهرمانی آسیا و کسب مدال طلای کومیته تیمی عنوان کرد: ما در سال 2013 در امارات نیز قهرمان کومیته تیمی شده بودیم اما متاسفاته بعد از آن دیگر نتوانستیم در کومیته تیمی درخششی داشته باشیم. در سال 2015 نیز از دور مسابقات حذف شدیم و حتی به مدال برنز نرسیدیم.

وی ادامه داد: ما در مسابقات قزاقستان به قرعه دشواری برخورد کرده بودیم و اکثر تیم‌های خوب آسیا در سمت جدول ما بودند. چین، ژاپن، مالزی، ویتنام و هنگ کنگ در جدول ما بودند که خوشبختانه در دیدار نهایی با برتری مقابل ژاپن قهرمان آسیا شدیم. ژاپن یکی از تیم‌های عنوان دار آسیا و جهان است و با توجه به کسب مدال برنز مسابقات جهانی اتریش همه فکر می‌کردند کار ما سخت باشد اما خوشبختانه با اتحاد و باوری که به توانایی‌های خود داشتیم این تیم را شکست دادیم.

دارنده نشان برنز کاراته جهان در پاسخ به این سوال که افسوس عدم حضور در کومیته انفرادی را نمی‌خورد، گفت: من افسوس چیزی را که می‌توانم مجددا به دست بیاورم نمی‌خورم . برای من همین اینکه قبل از مسابقات ورلد گیمز در کومیته تیمی به میدان رفتم و چند دیدار سنگین را پشت سر گذاشتم خیلی خوب بود. در مسابقات ورلدگیمز مسابقات مهمی خواهم داشت و امیدوارم که موفق به کسب نتیجه خوب شوم.

عباسعلی در خصوص اینکه کاملا مصدومیت را پشت سر گذاشته است، گفت: در ورزش حرفه‌ای همیشه آسیب برای ورزشکار وجود دارد اما من بعد از آسیب دیدگی کتفم که بسیار شدید بود با کمک خدا از آن رهایی پیدا کردم و خیلی زود به شرایط خوب بازگشتم.

وی در خصوص اینکه بعد از حضور در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا برای مسابقات ورلد گیمز دچار خستگی نخواهد بود، گفت: ما می‌دانستیم که بعد از مسابقات قهرمانی آسیا با فاصله کوتاهی باید در مسابقات ورلد گیمز به میدان برویم. برخی کشورها با توجه به این مسئله به برخی ورزشکاران خود در مسابقات آسیایی استراحت داده بودند اما ما چون از قبل این شرایط را می‌دانستیم سعی کردیم به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که به مسابقات ورلد گیمز برسیم.

قهرمان بازی‌های آسیایی تاکید کرد: با توحه به این شرایط فکر نمی‌کنم از لحاظ خستگی مشکلی داشته باشیم. من بلافاصله که برگشتم تمرینات را دوباره شروع کردم . همه می‌دانند بعد از یک مسابقه سنگین بدن شرایط نزولی خود را آغاز می‌کند اما من با شروع سریع تمریناتم سعی کردم در روز مسابقه در شرایط خوبم قرار داشته باشم. هر کسی که وارد این مسابقات می‌شود برای خوشرنگ‌ترین مدال تلاش می‌کند و من نیز با تمام وجود برای کسب مدال طلا تلاش می‌کنم.

عباسعلی در خصوص انتقاداتی که به عملکرد ضعیف بانوان در کومیته انفرادی وارد شده است، گفت: من فکر می‌کنم با طلای کومیته تیمی این انتقادات را پاسخ دادیم. همه کسانی که در کومیته انفرادی مسابقه دادند در قهرمانی کومیته تیمی نقش داشتند. من به عنوان بازیکن نمی‌توانم نقدی داشته باشم و مسابقه نیز برد و باخت دارد اما عملکرد ما نسبت به گذشته ضعیف‌تر بود.

603

کد خبر: 819258

وب گردی

وب گردی