گران‌ترین ناو هواپیمابر جهان در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت

۳۰ میلیارد دلار صرف پژوهش وطراحی‌"یو اس اس جرالد فورد" شده و قیمتش ۱۳ میلیارد دلار است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از دویچه وله، نیروی دریایی آمریکا امروز (شنبه)، با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، مراسم آغاز به کار ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد آر. فورد» را برگزار کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده، گران‌ترین ناو هواپیمابر تاریخ را رسما در اختیار نیروی دریایی گذاشت. او بارها گفته است که قصد دارد ارتش آمریکا را مجهزتر کند و برای استفاده هر چه زودتر از تازه‌ترین جنگ‌افزار نیروی دریایی‌اش (یو اس اس جرالد فورد) بی‌تابی می‌کند. او می‌گوید: « ناوگان دریایی ما پس از جنگ جهانی اول به این اندازه کوچک نبوده که امروز هست؛ آن هم در این دوران سخت.»

به همین دلیل ترامپ با نمایندگان صنایع و کارشناسان نیروی دریایی مشورت کرده و به این نتیجه رسیده است که باید بیش از پیش برای نیروی دریایی هزینه کرد.

ترامپ در مراسم آغاز به کار ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد آر. فورد» اظهار داشت: همه ما باید این موفقیت خارق‌العاده را جشن بگیریم؛ دشمنان ما بر خود خواهند لرزید؛ زیرا همه می‌دانند که آمریکا بازگشتی قدرتمند دارد. این کشتی یک عامل بازدارنده است که هدف نخست آن جلوگیری از وقوع جنگ است؛ ما پیروز، پیروز، پیروز خواهیم شد؛ ما هرگز شکست نخواهیم خورد؛ ما پیروز خواهیم شد.

802

کد خبر: 819264

وب گردی

وب گردی