باید پژوهش کاربردی منجر به تولید محصول  شود/ راه اندازی سامانه شناسایی و بهره گیری از توانمندیهای استادان در امور پایان نامه

دکتر موسی خانی با تأکید بر اهمیت پژوهش های بنیادی و کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باید پژوهش کاربردی منجر به تولید محصول برای زندگی بشریت شود.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه کمیسیون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر مرتضی موسی خانی، معاون پژوهش و فناوری و با حضور مدیران کل حوزه معاونت پژوهش و فناوری و روسای شورای پژوهشی استانها و معاونان پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر موسی خانی در این جلسه با اشاره به چابک سازی سازمان، گفت: هدف از این کار تفویض اختیار و واگذاری امور پژوهشی به مناطق دانشگاه آزاد اسلامی است. چرا که ما معتقدیم واحدها و مراکز آموزشی بهتر در جریان مشکلات و چالش های پیش رو هستند و قطعاً پیشنهادات آنها راهگشاست، در این مسیر سازمان مرکزی نقش هدایتی و نظارتی خواهد داشت.

وی از راه اندازی سامانه ای جدید برای شناسایی و بهره گیری از توانمندیهای استادان در امور پایان نامه های دانشجویی خبر داد و گفت: در این سامانه، مشخصات اساتید به طور کامل درج می شود و دانشجویان می توانند با میل و اختیار خود از بین اساتید، استادان مشاور و راهنما را انتخاب کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: جلسات دفاعیه پایان نامه ها باید به طور منظم و با رعایت کامل بخشنامه ها و آیین نامه ها برگزار شود.

دکتر موسی خانی با تأکید بر اهمیت پژوهش های بنیادی و کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باید پژوهش های کاربردی منجر به تولید محصول برای زندگی بشریت شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دایمی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: قرار است از این پس محصولات جدید و نوآورانه در حوزه های پژوهشی، فناوری و ... دانشگاه آزاد اسلامی هرشش ماه یکبار در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

در این جلسه درباره فعالیت های شرکت دانش بنیان صرفاً توسط معاونت پژوهش و فناوری تأکید شد و درخصوص ساختار تشکیلاتی مراکز رشد، تشویق مقالات، اصالت سنجی پایان نامه ها، اعلام وصول برای مجلات، حمایت از اختراع ها و ثبت پتنت ها و مدیریت بودجه پژوهشی واحدها و مراکز آموزشی بحث و تبادل نظر شد.

203

کد خبر: 819308

وب گردی

وب گردی