ارتش یمن با یک موشک بالستیک پالایشگاه‌های نفت عربستان را در هم کوبید

پالایشگاه‌های نفت عربستان در استان ینبع در غرب این کشور هدف اصابت یک فروند موشک بالستیک دور برد ارتش یمن قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از المسیره، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شب گذشته با یک فروند موشک بالستیک دور برد برکان (2-H ) (آتشفشان 2-H ) پالایشگاه‌های نفت عربستان در استان ینبع در غرب این کشور را در هم کوبید.

در همین راستا یک منبع نظامی به المسیره نت گفت که این پالایشگاه‌های نفت در سواحل دریای سرخ واقع شده و با نزدیک‌ترین منطقه مرزی با یمن بیش از یک هزار کیلومتر فاصله دارد.

وی تاکید کرد که این موشک به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

این در حالی است که تاکنون جزئیاتی از میزان خسارات احتمالی وارد شده به این پالایشگاه‌ها اعلام نشده است.

پالایشگاه‌های نفت در استان ینبع دومین منطقه نفتی در عربستان به شمار می‌رود و رژیم سعودی سه مجتمع نفتی در ینبع دارد که عبارتند از پالایشگاه ینبع سامر، پالایشگاه ینبع یاسرف و پالایشگاه ینبع ینبع.

انتظار می‌رود که یگان موشکی ارتش یمن، ویژگی‌های موشک آتشفشان ( 2-H ) را به‌زودی اعلام کند.

یگان موشکی ارتش یمن با وجود تجاوز و محاصره تحمیلی علیه یمن امکانات خود را توسعه داد و از فوریه گذشته تاکنون سه بار ریاض پایتخت سعودی هدف حملات موشکی ارتش یمن قرار گرفته است.

در ماه فوریه گذشته ارتش یمن یک موشک بالستیک از نوع برکان 2 (آتشفشان 2) به یک پایگاه نظامی سعودی در غ رب ریاض شلیک کرد.

هجدهم مارس گذشته نیز پایگاه هوایی ملک سلمان در ریاض با موشک برکان 2 هدف قرار گرفت.

نوزدهم ماه مه گذشته همزمان با فراهم کردن مقدمات برای پذیرایی از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان، یگان موشکی ارتش یمن، ارتش یمن با یک موشک برکان 2 ریاض را هدف قرار داد.

عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی و جنایت این ائتلاف علیه ملت یمن صورت می‌گیرد.

دولت سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری های واگیر دار و قحطی در این کشور منجر شده است.

منبع: تسنیم

۸۰۱

کد خبر: 819319

وب گردی

وب گردی