غرب استان کرمانشاه نیاز به سهم بیشتری از آب‌های گرمسیری دارد/ استفاده از آب‌های سردسیری در دست مطالعه است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از آب‌های سردسیری در دست مطالعه است و مقرر شده از منطقه پالنگان در شمال استان کرمانشاه آب بیاورند تا دشت‌ها و جلگه های ماهیدشت،روانسر،کوزران و سنجابی از آن برخوردار شوند.

به گزارش ایسکانیوز،سید قاسم جاسمی،درخصوص وضعیت آب در استان کرمانشاه، اظهارداشت:استان کرمانشاه با توجه به زمین‌های حاصل خیز و دارابودن شرایط مناسب برای کشاورزی، باید از آب‌های گرمسیری و سردسیری بهره ببرد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استفاده از آب‌های سردسیری در دست مطالعه است و مقرر شده از منطقه پالنگان در شمال استان کرمانشاه آب بیاورند تا دشت‌ها و جلگه های ماهیدشت، روانسر، کوزران و سنجابی از آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه برای اینکه کرمانشاه به قطب کشاورزی تبدیل شود،نیاز به توجه بیشتر است، افزود: حق مسلم این مناطق با توجه به اینکه قابلیت کشاورزی بالایی دارند این است که از این آب ها استفاده کنند.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار داریم از آب‌های گرمسیری نیز سهم بیشتری را در اختیار قصرشیرین،گیلانغرب و سرپل ذهاب قرار دهند،گفت:اگر امکان داشته باشد به ماهیدشت و روانسر و کوزران و سنجابی نیز این انتقال آب انجام شود، قطعا نتایج خوبی حاصل می‌شود.

منبع:خانه ملت

301

کد خبر: 819411

وب گردی

وب گردی