ثبت کنسرسیوم صادراتی خوشه گل و گیاه زینتی در چالوس

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: با حمایت سازمان صنایع کوچک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، کنسرسیوم صادراتی خوشه صنعتی گل و گیاه زینتی چالوس به ثبت رسید.

به گزارش ایسکانیوز، کامران علی‌پور اظهار داشت: به‌دلیل موقعیت آب و هوایی، در تولید گل و گیاه زینتی مقام اول کشور را دارا بوده ولی به لحاظ برخی از موانع و مشکلات و عدم توسعه‌یافتگی در بحث تکنولوژی و مشکل تأمین مواد اولیه باکیفیت، با کاهش تعداد تولید و میزان سطح زیر کشت روبه‌رو شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت استانی از خوشه‌های صنعتی تصریح کرد: با نگاه مثبت در راستای اجرای پروژه توسعه خوشه صنعتی گل و گیاه با افق چشم‌انداز به ارتقا صنعت گل در منطقه سبب تأثیرات مثبت و چشمگیری در شکل‌گیری خوشه، کنسرسیوم‌های صادراتی و توسعه فعالیت‌های بین‌المللی صادرات شده است.

علی‌پور افزود: با پیگیری‌های متعدد و با حمایت سازمان صنایع کوچک، کنسرسیوم صادراتی خوشه صنعتی گل و گیاه زینتی چالوس به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: خوشه گل و گیاه زینتی نوشهر چالوس در سال 95 با تکیه‌بر شرایط مطلوب اقلیمی و سطح ارتقا یافته مهارت نیروی انسانی، بهبود کیفیت و تکنولوژی تولید، به افزایش سوددهی به میزان 50 درصد در دسته محصول آپارتمانی و 40 درصد در دسته محصول درخت زینتی و 40 درصد نیز در دسته محصول شاخه رسیده است.

901

کد خبر: 819431

وب گردی

وب گردی