فواد معصوم به مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران دعوت شد

معاون وزیر خارجه کشورمان امروز یکشنبه در دیدار با رئیس جمهور عراق، سلام های گرم دکتر حسن روحانی را به وی ابلاغ و باردیگر از فواد معصوم برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشورمان دعوت بعمل آورد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین جابری انصاری در تشریح جزییات دیدارش با فواد معصوم گفت:در این دیدار ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مهمترین موضوعات منطقه و جهان، تبریک دکتر روحانی رئیس جمهوری را به مناسبت پیروزی های اخیر عراق بر داعش و آزادی موصل ، ابلاغ کردیم.

وی افزود، همچنین مجددا از آقای فواد معصوم برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری که دعوت نامه رسمی آن قبلا ارسال شده است، دعوت بعمل آوردیم.

مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری کشورمان روز 14 مرداد ماه در محل صحن مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

معاون خاورمیانه و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص سایر مسائل مورد بحث در این دیدار گفت، در این جلسه بر گسترش روابط میان دو کشور در حوزه های مختلف بویژه اقتصادی تاکید شد.

وی اضافه کرد، با توجه به اینکه عراق در مرحله ای تاریخی مهم بعد از داعش و در آستانه انتخابات پارلمانی قرار دارد، ضرورت همبستگی و وحدت ملی عراق در این مرحله نیز مورد تاکید قرار گرفت.

جابری انصاری ، اضافه کرد دراین دیدار گزارشی از برگزاری کمیته مشترک سیاسی دو کشور و نیز نشست کمیته حقوقی و فنی مرزی برای پیگیری اجرای معاهده 1975 الجزایر را به آقای فواد معصوم ارائه کردیم.

جابری انصاری دیروز شنبه در راس یک هیات از کارشناسان وزارت امور خارجه وارد بغداد شد و شب گذشته با ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق دیدار و گفت و گو کرد.

301

کد خبر: 819444

وب گردی

وب گردی