نیروهای مقاومت مقر فرماندهی عملیات جبهه النصره در شرق عرسال را به کنترل خود در آوردند

در تازه ترین تحولات نبرد در ارتفاعات عرسال لبنان، نیروهای مقاومت توانستند مقر فرماندهی عملیات گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در منطقه «حقاب الخیل» در شرق عرسال را به کنترل خود در آوردند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در عرسال کنترل این منطقه استراتژیک، ارتباط و انسجام میان عناصر جبهه النصره را با مشکل روبرو می کند.
بر اساس این گزارش نیروهای مقاومت امروز یکشنبه در سومین روز از نبرد برای آزادسازی عرسال توانستند مناطقی از «وادی الخیل»، «وادی الریحان» و «حقاب التبه» و «شعبات شرف» را به دست بگیرند.
نیروهای مقاومت طی سه روز اخیر توانسته اند 70 درصد از مناطق تحت تسلط گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را پس بگیرند. 66 درصد از مناطق تحت سلطه این گروه در القلمون غربی سوریه نیز آزاد شد.
منابع حزب الله لبنان به خبرنگار ایرنا اعلام کردند که طی سه روز عملیات برای آزادسازی ارتفاعات عرسال لبنان و القلمون سوریه از دست گروه های تروریستی تکفیری، 18 تن از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند. 69 تن از تروریست ها نیز کشته شدند.
ارتفاعات القلمون غربی در خاک سوریه و ارتفاعات عرسال در خاک لبنان یک منطقه به هم پیوسته است که طی سه سال اخیر شاهد تحرک گروه های تروریستی و در صدر آنها گروه تروریستی و تکفیری جبهه النصره بوده است.
عملیات برای آزادسازی این 2 منطقه با محوریت نیروهای حزب الله از صبح روز جمعه (30 تیر-21 ژوئیه) آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 819503

وب گردی

وب گردی