رونمایی از 200 دستگاه موتورلانس/32 پایگاه هوایی اورژانس تا کنون راه اندازی شده است

سرپرست اورژانس کشور در مراسم رونمایی از 200 دستگاه موتورلانس گفت:تاکنون ٣٢ پایگاه هوایی راه اندازى شده که با جدیت به دنبال گسترش آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مراسم رونمایی از 200 دستگاه موتورلانس در پارک ارم تهران برگزار شد.دکتر پیر حسین کولیوند کولیوند با اشاره این مراسم که تحقق هدفی دیگر در حوزه سلامت به همت وزارت بهداشت به شمار می رود، گفت: موتورلانس ها چندماهی است که وارد کشور شده و در گمرک متوقف شده بود.

وی ادامه داد: با پیگیرى وزیر بهداشت و گرفتن ٢ مصوبه از هیات مربوطه این دستگاه ها آزاد شد، برای شهرهای بزرگ کشور ٤٠٠ موتورلانس دیگر نیاز است.تهران اولین شهری است که با تمام دنیا از لحاظ وجود موتورلانس قابل قیاس است.

سرپرست اورژانس کشور گفت: تاکنون ٣٢ پایگاه هوایی راه اندازى شده که با جدیت به دنبال گسترش آن هستیم. از طرفی راه اندازى پایگاه های زیرزمینی نیز پیگیر می شود.در این زمینه مترو نیز مکلف شده تا علاوه بر دادن پایگاه، به چند بیمارستان تخصصی تروما در کشور نیز رمپ اختصاصی دهند.

وى اضافه کرد: امیدواریم با حمایت وزیر بهداشت خدمات رفاهی به نیروهای اورژانس گسترش پیدا کند.

وی در پایان راه اندازى بیمارستان صحرایی در پایگاه قلعه مرغى در تهران خبر داد و گفت: نامه نگاری های لازم به قرارگاه ثارالله، پدافند غیرعامل، شوراى شهر و مقام معظم رهبرى به منظور بهره بردارى از پایگاه قلعه مرغی برای دسترسی همه جانبه و راه اندازى بیمارستان صحرایی انجام شده است.

701

کد خبر: 819655

وب گردی

وب گردی