باید انتخابات نظام پزشکی به علت اختلالات سامانه الکترونیکی، با تعویق برگزار شود

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ما معتقد بودیم باید انتخابات نظام پزشکی به علت اختلالات سامانه الکترونیکی، با تعویق برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، ایرج حریرچی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد گفت: به ازای اجرای طرح تحول سلامت میزان پرداختی مردم از جیب خود کاهش زیادی داشته است اما در این زمینه هنوز به ظرفیت مطلوب نرسیده ایم.


وی افزود: در سال 95 مردم 18 الی 20 هزار میلیارد تومان را از جیب خود صرف هزینه سلامت کرده اند اما در حال حاضر میزان این هزینه کاهش یافته و با وجود این هزینه های کاهش یافته که به زیر 40 درصد رسیده است همچنان مردم 50 هزار میلیارد تومان را از جیب خود پرداخت کرده اند.


سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص اقدامات طرح تحول سلامت تصریح کرد: طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور مبارزه با هزینه های کمرشکن باید به 20 درصد از هزینه های پرداختی از جیب مردم کاهش یابد و به زیر این مقدار برسد.
حریرچی ادامه داد: برای کاهش هزینه های پرداختی مردم، علاوه بر کنترل کلی هزینه های سلامت و افزایش سهم بیمه ها در حوزه سلامت باید فرهنگ مراجعه مردم به پزشک خانواده در جامعه نهادینه شود.

در سال 95 مردم 18 الی 20 هزار میلیارد تومان را از جیب خود صرف هزینه سلامت کرده اند اما در حال حاضر میزان این هزینه کاهش یافته و با وجود این هزینه های کاهش یافته که به زیر 40 درصد رسیده است همچنان مردم 50 هزار میلیارد تومان را از جیب خود پرداخت کرده اند


وی در خصوص انتخابات نظام پزشکی گفت: انتخابات نظام پزشکی به منظور افزایش مشارکت و سهولت انتخابات در جامعه پزشکی برگزار شد. طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بر این بود که انتخابات الکترونیک و حضوری هم زمان برگزار شود اما به دلیل مشکلات مدید که قابل گفتن نیست، متاسفانه برگزاری انتخابات الکترونیکی با مشکل رو به رو شد.


سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به اصرار هیئت نظارت و وزارت بهداشت به برگزاری انتخابات در یک روز دیگر، با این موضوع مخالفت شده و این اقدام را مخالف قانون اعلام کردند. امسال در انتخابات نظام پزشکی 26 درصد افزایش مشارکت داشته ایم که این نیز یک روند امیدوار کننده برای جامعه پزشکی محسوب می شود.

702

کد خبر: 819722

وب گردی

وب گردی