تیلرسون بر سر ایران با ترامپ اختلاف‌نظر دارد

شبکه سی‌ ان‌ ان با انتشار خبر احتمال کنار رفتن رکس تیلرسون از وزارت امور خارجه آمریکا تا پایان سال جاری میلادی، گزارش داد: تیلرسون اختلاف‌نظرهای زیادی با کاخ سفید، از جمله درباره ایران دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه‌ خبری سی‌ ان‌ ان،‌ منابع آگاه می‌گویند که کناره‌گیری رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا تا پیش از پایان سال جاری به تازگی در محافل سیاسی این کشور مطرح شده است که آزمونی دیگر برای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌آید که در حال حاضر نیز با چالش‌های دیگری در امور داخلی مواجه است.

این مساله با عنوان REXIT در رسانه‌های آمریکا عنوان می‌شود.

بر اساس این گزارش،‌ تیلرسون بر سر موضوعات مختلف و رو به افزایشی با کاخ سفید اختلاف‌نظر دارد، از جمله بحث درباره سیاست ایران و کارکنان وزارت امور خارجه. ناامیدی وی به هیچ عنوان مخفی نیست و تا کنون بارها علنی شده است، اما با وجود این ناامیدی، ممکن است وی تا پایان سال جاری به عنوان وزیر امور خارجه باقی بماند تا دست کم یک سال در این سمت مهم بوده باشد و بتواند به تلاش‌ها برای سازماندهی مجدد وزارت امور خارجه ادامه دهد.

اما دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تاکید کردند که اگر تیلرسون حتی زودتر از این تاریخ هم کناره‌گیری کند، آن‌ها متعجب نخواهند شد.

منبع: ایسنا

302

کد خبر: 819746

وب گردی

وب گردی