آمادگی سپاه برای کمک در رساندن "آب بسته‌بندی" به روستاهای استان زنجان

فرمانده سپاه زنجان از آمادگی سپاه برای کمک در رساندن "آب بسته‌بندی" به روستاهای استان زنجان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز ابوالفضل طهماسبی در جلسه کمیته مدیریت بحران شهرستان زنجان اظهار داشت: ساخت خانه‌های عالمان در روستاها امری ضروری است چرا که اگر این عالمان مشکل شرعی استفاده ناصحیح آب را به روستاییان آموزش دهند مشکل آب روستاها حل می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاه آمادگی لازم در کمک به رساندن آب بسته‌بندی به روستاها را دارد، ابراز کرد: باید در تامین هزینه‌های رساندن آب به بخش‌هایی که در این امر همکاری می‌کنند نیز مدنظر قرار بگیرد.

طهماسبی با اشاره به کمبود تجهیزات در مهار آتش‌سوزی زرنان در سال گذشته عنوان کرد: امکاناتی مثل نور، چراغ قوه و آتش کوب نداشتیم و علاوه بر تامین تجهیزات باید آموزش هم انجام گیرد.

غلامحسین احمدی معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه تجهیزات ما به روز هست ولی تعداد آنها با توجه به گستردگی شهر در سال‌های اخیر، کم است، عنوان کرد: در رابطه با ایمنی و تجهیزات اطفاء حریق ساختمان‌های بلند مرتبه نیازمند تجهیزات کاربردی‌تر هستیم.

هادی نظری مسئول کمیته راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه 60 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در 10 راهدارخانه شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی تعداد ماشین آلات کم است.

محمدرضا هادوی بخشدار زنجانرود نیز در این جلسه مشکل چاه‌های غیر مجاز را از معضلات مربوط به آب عنوان کرد و گفت: 7 هزار چاه غیرمجاز در زنجان وجود داشت که با بسته شدن 2 هزار چاه تعداد آن‌ها هم اکنون 5 هزار است.

901

کد خبر: 819760

وب گردی

وب گردی