دغدغه‌های برانکو برای خط دفاع پرسپولیس

خط دفاعی پرسپولیسی ها یکی از دغدغه های برانکو در اولین دیدار این تیم در لیگ هفدهم محسوب می شود، خطی که با توجه به تغییرات اعمال شده در دیدار برابر نفت موفق عمل کرد و احتمالا همین ترکیب با کمترین تغییرات در دیدار برابر فولاد نیز به میدان بروند.

به گزارش ایسکاتیوز، برانکو ایوانکوویچ در اولین دیدار پرسپولیسی ها در فصل جدید فوتبالی، تیم را با تغییراتی در خط دفاع تیم را به میدان فرستاد، در این دیدار سیدجلال حسینی روی نیمکت نشسته و شجاع خلیل زاده جایگزین وی شده بود، صادق محرمی نیز به همراه تیم امید به رقابت های آسیایی رفته بود تا حسین ماهینی به پست اصلی خود بازگردد و از طرفی در پست دفاع چپ جا برای حضور شایان مصلح جوان باز شود.

این ترکیب دفاعی در دیدار برابر نفتی ها توانست روز خوبی را پشت سر بگذارد، هرچند نفتی ها در این دیدار زور کافی برای باز کردن دروازه سرخ پوشان را نداشتند اما هماهنگی خط دفاعی این تیم با وجود حضور دو بازیکن جدید، بالا بود. اکنون همین خط دفاعی یکی از دغدغه های برانکو برای دیدار اول پرسپولیسی ها در لیگ هفدهم را تشکیل می دهد.

دو مدافع میانی پرسپولیس در دیدار برابر نفت را شجاع خلیل زاده و محمد انصاری تشکیل می دانند، بازیکنانی که یکی از آنها به تازگی به این تیم پیوسته بود با توجه به حضور سیدجلال حسینی به دنبال اثبات خود در ترکیب اصلی بود، انصاری نیز در ادامه بازی های فصل پیش بازهم در دفاع میانی به کار گرفته شد و یعنی بازهم برانکو به این بازیکن به چشم یک مدافع میانی می نگرد.

در اولین دیدار پرسپولیسی ها در لیگ هفدهم نیز به احتمال فراوان با همین ترکیب به میدان خواهد رفت، به دلیل مصدومیت سیدجلال حسینی و دوری چند هفته ای او از میادین، اولویت اول برانکو ترکیب امتحان پس داده شجاع خلیل زاده و محمد انصاری خواهد بود، البته در صورتی که سیدجلال می توانست در بازی حضور پیدا کند احتمالا انصاری به پست قدیمی خود یعنی دفاع چپ باز می گشت.

در سمت راست دفاعی پس از مدت ها حسین ماهینی در جای اصلی خود به بازی گرفته شد، ماهینی که به دلیل درخشش محرمی راهی سمت چپ زمین شده بود به احتمال فراوان در دیدار برابر فولاد نیز بازهم در جای اصلی خود یعنی دفاع راست به میدان برود چرا که محرمی به تازگی از بازی های تیم امید بازگشته است و با توجه به حضور او در ترکیب امیدها ممکن است به دلیل خستگی برانکو وی را در اولین دیدار روی نیمکت بنشاند.

در بازی سوپر جام یکی از بازیکنانی که توانست خود را به هواداران پرسپولیس نشان بدهد شایان مصلح دفاع چپ این تیم بود، او که برای اولین بار برای سرخ پوشان به میدان رفته بود توانست بازی هوشمندانه ای از خود به نمایش بگذارد و به جز یکی دو مورد کم تجربگی در باقی زمان بازی به خوبی درمیدان حاضر شد و توانست برای پرسپولیسی ها بدرخشد، البته مصلح برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیسی ها کار سختی دارد چرا که حسین ماهینی، محسن ربیع خواه و محمد انصاری بازیکنانی هستند که در این پست می توانند به بازی بپردازند و در صورت بهبودی بازیکنان مصدوم پرسپولیس در قلب خط دفاعی و هافبک دفاعی هر کدام از این بازیکن ها می توانند به جای مصلح در میدان حاضر شوند و همین موضوع ممکن است مصلح را نیمکت نشین کند.

با توجه به مصدومیت تعدادی از بازیکنان پرسپولیس، می توان گفت در صورتی که اتفاقی نیفتد پرسپولیسی هفته اول را نیز به مانند بازی سوپرجام برابر نفت به میدان خواهند رفت و بدین ترتیب شجاع و انصاری در قلب خط دفاعی، شایان مصلح در قسمت چپ و حسین ماهینی در قسمت راست دفاعی بازی خواهند کرد.

606

کد خبر: 819768

وب گردی

وب گردی