دولت دوازهم بدون شبکه ملی اطلاعات موفق نخواهد بود/جهش اقتصادی در لنز دوربین استارت آپ ها

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به اهمیت فضای ای تی اظهار داشت: طبیعی است که الکترونیک و مخابرات که امروز در مقوله آی تی جمع شده است زیر ساختی را آماده می کند تا تمام فرآیند های بشری اعم ازصنعت ، سلامت و اقتصاد را تحت تاثیر خود قرار داده است. فکر می کنم یک بستر نوینی است که می تواند باعث جهش در کلیه فرآیند های پیشرفته ی کشور باشد.

به گزارش ایسکانیوز، کتر قدیانی در بازدید از نمایشگاه الکامپ بیان کرد: به لطف خدا وضعیت امسال نمایشگاه در سطح دانش ارتقا خوبی رو داشتیم ولی به نسبت آن چیزی که باید باشیم واز آن صنعت استفاده ببریم هنوز مسیر زیادی داریم که اتفاقات جدی رقم بخورد و آن چه که جای نگرانی دارد این است که ما در مرز های دانش خیلی خوب حرکت می کنیم ولی در حوزه های کاربردی عقب هستیم یعنی دانش تولید می کنیم ولی نمیتوانتیم استفاده کنیم. این نگران کننده است به نظر می آید یک خلا ساختاری جدی در کشور داریم که باید بتواند این دانش های تولیدی در فضای علمی کشور را همگرا با ساختار های اجرایی کشور کند.
قدیانی برگزاری چنین نمایشگاه های در کشور را اثر گذار خواند و گفت: یقیناً این بازدیدکننده یا کسانی که محصولات و فناوری ها خود را اینجا آورده و ارایه داده اند تاثیری بسیار خوبی در پیشرفت کشور دارند. دیدن نمونه ها و انتقال تجربیات قطعا تاثیر گذار است. یکی از ویژگی های نمایشگاه امسال این است که در هر غرفه ، شرکت یا سازمانی که حضور دارد در کنار خدمات و محصولات خود یک استارت آپ راه اندازی کرده است البته ما استارت آپ را به منزله ی بومی خود دنبال می کنیم و استارت آپ ها یی که در حوزه ی آی تی شکل میگیرد معمولا خدماتی است و اگر این استارت آپ ها به سمت تولید برود میتواند جهش های جدی در کشور ایجاد کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با تشکیل دولت دوازدهم و انتخاب وزیران مربوطه به حوزه علمی کشور اظهار داشت: سه بخش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صورت هم افزای توان و همگرا بودن می توانند اثر گذار ظاهر شوند.
وی شبکه ملی اطلاعات را از مهم ترین برنامه های دولت پیش رو خواند و گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور در حوزه علم عدم ایجاد ارتباط صحیح و کارآمد میان علم و صنعت است. یعنی ارتباط تنگاتنگ علم و اقتصاد به وسیله شبکه ملی اطلاعات.اگر این شبکه ی ملی اطلاعات ما به واقع، نه به این که هر بار فازی از این شبکه افتتاح می شود و خبری از آن نیست به واقع اتفاق بیفتد و ما می تتوانیم از دیتا های خود به بهترین نحو استفاده و مدیریت کنیم یقیناً بحث اقتصاد مقاومتی رقم خواهد خورد.
200/202

کد خبر: 819840

وب گردی

وب گردی