استفاده از افراد صلاحیت دار در مدیریت کشور

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: درخواست ما از ریاست جمهوری، استفاده أفراد صلاحیت دار در مدیریت کشور است.

به گزارش ایسکانیوز؛ مهندس فرج الله رجبی نماینده مجلس و رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در این همایش گفت: امیدوار هستیم تا طبق برنامه های در دست اجرا طی چند ماه آینده مشکلات موجود در حوزه مهندسی برطرف شود.
وی در ادامه گفت: در حوزه جهانی و ملی با مسایل مختلفی روبرو هستیم که این مسایل باید مدنظر قرار گیرد و راه حل مهندسی برای آنها پیدا شود.
رجبی افزود: در بخش آب، مصرف آب، تولید انرژی و مصرف بهینه انرژی مسائلی وجود دارد که مشکلات بعضی از آنها در در کشور بسیار پررنگ است و می توان گفت در بحران قرار داریم.
وی با بیان اینکه بحث ایمنی در ساختمان به عنوان بحث بسیار جدی در ساخت و ساز مطرح است، گفت: مسایل زلزله باید در کشور جدی گرفته شود و اقداماتی را باید در راستای کمتر وارد شدن خسارت به ساختمان ها را انجام داد.
رجبی خاطرنشان کرد: برخی از مسایل إقلیمی و جهانی مانند ریزگردها در برخی از شهرهای کشور وجود دارد یکی از مواردی که می تواند این مشکل را برطرف کند دید مهندسی در مدیریت کشور است.
رجبی گفت: مهندسان باید راهکارهایی را ارایه دهند تا مسایل برطرف شود و تصمیماتی برای مسایل زیربنایی که ممکن است کشور را با بحران روبرو کند اتخاذ شود.
وی در ادامه افزود: مدیریت کشور نیازمند تصمیمات مهندسی است، ٤ میلیون و ٥٠٠ هزار ساختمان داریم که امروز باید بررسی هایی برای این واحدها انجام شود تا بین خریداران و کسانی که ساهت و ساز می کنند پل ارتباطی برقرار شود.
رجبی اظهار داشت: در دهه ٦٠ کشور با نفت ٧٠ دلاری مدیریت می شد که دلیل آن به ورد اعضای مؤثر در کشور بر می گردد.
او گفت: در حوزه مدیریت کشور باید بیش از گذشته به حضور مهندسین توجه شود زیرا این أفراد اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار دارند..
وی در پایان گفت: توقع ما از ریاست جمهوری استفاده از أفراد صلاحیت دار در عرصه های تصمیم گیری است.

402

کد خبر: 819924

وب گردی

وب گردی