پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره تئاتر رضوی

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر، مجالِ مرورِ باورها و فرصتِ ظهورِ آیین هاست و هنرمندِ تئاتر به امید سعادت و به آرمان نیکبختی جامعه، نمایشِ خویش را به نوشداروی معرفت و عشق، نامیرا ساخته است.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، در متن پیام « مهدی شفیعی» مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که قرار است هشتم تا یازدهم مردادماه به میزبانی خراسان شمالی برگزار شود، آمده است:
تئاتر، مجالِ مرورِ باورها و فرصتِ ظهورِ آیین هاست و هنرمندِ تئاتر به امید سعادت و به آرمان نیکبختی جامعه، نمایشِ خویش را به نوشداروی معرفت و عشق، نامیرا ساخته است. انسان معاصر در مواجهه ی با ابتلائات و مصایب، خردمندانه به دامان دین پناه برده است و به کنجکاوی و پرسش، پاسخ تردیدهاو تشویش های خویش را بازجسته است. درک عمیق دین و بهره مندی از آن، فرهیختگی و فرزانگی ره جویان را به دنبال داشته است.

هنرمندان تئاتر، جستجوگر جاودانگیند و در این جستجو، با تمسک به آیات آسمانی و توکل به سیره ناب اولیاءالله، ناهمواری های راه رفته و پیش رو را به جان خریده اند و یک آن از تقرّب به بایدها و اجتناب از نبایدها پا پس نکشیده اند.

جشنواره ی تئاتر رضوی به عطر و نامِ امام رأفت و عطوفت متبرک است و اهالی تئاتر با استعانت از کرامت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) قامت به ترویج هنر دینی و کارکردی عملی از فرهنگ دین پژوهی بسته اند و به کیمیای قدسی آن امام همام، نام و نشان این رویداد نمایشی، سال به سال فراگیرتر شده است.

با دل و جان، تولدِ دوباره ی این اتفاق ارجمند را در سرزمین هنرآفرین خراسان شمالی که در ساحل بارگاه نورانی شمس الشموس قامت افراخته است گرامی می داریم و سپاسگزار قدم ها و قلم هایی هستیم که به اعجاز هنر در وصال حضرت دوست ایمان دارند.

خالصانه از همت و تلاش ارزنده هنرمندان، مدیران و نهادهای فرهنگ دوست استان به ویژه استاندارى و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى سپاسگزارم و توفیق و سربلندى تمام بزرگواران را در برگزارى شایسته دوازدهمین جشنواره سراسرى تئاتر رضوى از خداوند مهربان خواستارم.


501

کد خبر: 820010

وب گردی

وب گردی