قربان زاده: نواصولگرایی به معنی تردید در مبانی نیست

مدیر مسئول روزنامه همشهری مسئله "نو اوصولگرایی" را سر آغاز تحول در شیوه سیاست ورزی جریان اصولگرا می داند.

حسین قربان زاده مشاور سیاسی قالیباف و مدیر مسئول روزنامه همشهری، درباره نامه منتشر شده از طرف آقای قالیباف و ارزیابی مسئله " نو اصولگرایی" در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: در حال حاضر برای مسئله نو اصولگرایی تعریف خاصی در نظر گرفته نشده است؛ بخش قابل تامل آن است که انتشار این نامه و مطالب، سر آغاز یک نوگرایی و تحول در شیوه سیاست ورزی جریان اصولگرا می باشد.

وی افزود: در خروجی عملکرد سیاست ورزی جریان اصولگرا، اجماعی وجود دارد که این اجماع نیاز به بازبینی دارد؛ چند انتخابات گذشته نشان داده است که باید تغییراتی در تاکتیک و روش های این جریان به وجود آید؛ البته در مبانی و ارزش ها هیچ گونه تردیدی وجود ندارد.

قربان زاده با تاکید بر این که شیوه و مناسبات سیاسی جریان اصولگرا نیازمند تغییر است تصریح کرد: افراد مختلفی دست به قلم شدند و در پاسخ به سوالاتی که دکتر قالیباف در آن نامه مطرح کرده بود، نظرات خود را تبیین کردند؛ از جمله این نظرات توجه بیشتر موضوعات اجتماعی و ترجیح آن ها به موضوعات سیاسی بود.

مشاور سیاسی محمدباقرقالیبافاظهار داشت: مسئله دیگری که آقای قالیباف در نامه خود به آن اشاره کردند، نوع تصمیم گیری است که وی به عنوان اختلال در تصمیم گیری از بالا به پایین یاد کرده اند؛ به این معنی که باید در شیوه تصمیم گیری جریان اصولگراتحول رخ دهد و موتور محرک این تحول هم باید جوانان اصولگرا باشند.

وی با بیان این که فرضیه از پیش تعیین شده و شابلون خاصی به نام نو اصولگرایی وجود ندارد خاطر نشان کرد: آقای قالیباف مسیری را بازکرد که افراد و شخصیت های مختلف در این موضوع ورود پیدا کنند و با یک دیگر تبادل نظر کنند؛ قطعا آن نتیجه مطلوب در آینده سیاست ورزی جریان اصولگرا به وجود می آید که قطعا متفاوت از مسیر گذشته باید باشد.

قربان زاده با اشاره به اظهارات برخی اعضای حزب موتلفه اسلامی درباره آقای قالیباف گفت: آقای میرسلیم حرف های عجیب و غریبی را درباره آقای قالیباف زده اند و در مورد این حرف ها خودشان باید پاسخگو باشند که منظورشان چه بوده است؛ هر شخصی به صورت کلی نسبت به هر شخص و جریان سیاسی می تواند ادعا و اتهام و نسبت ناروایی را وارد کند که باید با دلیل و مدرک و استناد ادعای خود را اثبات کند.

وی در پایان تاکید کرد: صرفا یک سری جمله و گزاره کلی مبنی بر تخریب و نقد یک شخص خاص مطرح کردن، مورد اقبال جامعه و فعالان سیاسی قرار نمی گیرد.

302

کد خبر: 820050

وب گردی

وب گردی