آیا اولین فیلم مهران مدیری می تواند جایگزین «گشت2» شود؟

فروش امیدوار کننده «ساعت 5 عصر» در روزهای ابتدایی باعث شده تا بسیاری این فیلم را یکی از بخت های فیلم های پرفروش سال بدانند هر چند تا رسیدن به رکورد فیلم های «گشت2» و «نهنگ عنبر2» راه درازی برای اولین سینمایی مهران مدیری در پیش است.

به گزارش ایسکانیوز، فیلم های «اکسیدان»، «رگ خواب»، «زیر سقف دودی» و « ساعت 5 عصر» فیلم هایی هستند که در میان آثار روی پرده سینماها، توانسته اند فروش میلیاردی داشته باشند.

در میان این 4 فیلم، «اکسیدان» به کارگردانی حامد محمدی توسط حوزه هنری تحریم شده است با این حال محدودیت سالن های سینمایی روی فروش فیلم تاثیر منفی نداشته و «اکسیدان» توانسته 4 میلیارد و هفتصد میلیون تومان بفروشد.

در خلاصه داستان «اکسیدان» آمده است: اصلان اگر می دانست گرفتن ویزا این همه دردسر دارد ،اصلا عاشق نمی شد.

جواد عزتی،امیر جعفری،شبنم مقدمی،شقایق دهقانی،رضا بهبودی ،لیندا کیانی و علی استادی گروه بازیگران «اکسیدان» را تشکیل می دهند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده:حامد محمدی،مدیر فیلمبرداری:فرشاد محمدی،صدابردار:سعید بجنوردی،دستیار اول کارگردان و برنامه ریز:علی صابری،طراح چهره پردازی:ایمان امیدواری،تدوین:حسن ایوبی ،مدیر تولید:مجید کریمی،طراح صحنه و لباس:کامیاب امین عشایری،منشی صحنه:فاطمه سادات سیدی،جلوه های ویژه بصری:بهنام خاکسار،صداگذار:بهمن اردلان،مدیر تدارکات:احمد عطایی،عکاس:مهدی دلخواسته،تبلیغات فضای مجازی:آریان امیر خان،مشاور رسانه ای:بهناز شیربانی

اکران این فیلم از 31 خرداد آغاز شده است.

«رگ خواب» دومین فیلمی است که از خرداد ماه تا کنون در جدول پر فروش های سینما قرار دارد. این فیلم که کاری از حمید نعمت الله است به فروشی نزدیک به 3 میلیارد تومان دست یافته است.

«رگ خواب» داستان مینا را نقل می کند که بعد از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکانی می گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می کند آشنا می شود. کامران سرپناهی به او می دهد. مینا تحت تاثیر حمایت ها و محبت های کامران به او دل می بازد ، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقمند است. روزها از پس هم می گذرد و عشق مینا به کامران کاسته نمی شود و اوج می گیرد.اما کامران دیگر قصد ادامه ندارد..

لیلا حاتمی، کورش تهامی، الهام کردا، لیلا موسوی، خسرو بامداد، اصغر پیران،بهزاد رحیم خانی، غزاله جزایری، بامداد نعمت الله، شکوفه هاشمیان، نوشین تبریزی... گروه بازیگران «رگ خواب» هستند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده: معصومه بیات، مجری طرح: سهند ترابی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، تدوین: مهدی سعدی، آهنگساز: سهراب پورناظری، خواننده: همایون شجریان، صداگذار: بهمن اردلان، صدابردار: بابک اردلان، فیلمبردار: آرش خلاق دوست، طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی، طراح لباس: آزاده قوام، طراح گریم: سهند ترابی، جلوه های ویژه بصری: سینا قویدل، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقا بیک، مدیر تبلیغات: میثم معراجی، مشاور رسانه ای: نگین موسوی

پخش «رگ خواب» از 27 خرداد ماه آغاز شده است.

پس از «رگ خواب»، فیلمی از پوران درخشنده با نام «زیر سقف دودی» قرار دارد که بیش از دو میلیارد تومان فروخته است. «زیر سقف دودی» به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد.

گروه بازیگران این فیلم عبارتند از: فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، هادی مرزبان، فریبا متخصص، شهرام حقیقت دوست، رسول نجفیان، نفیسه روشن، آزیتا حاجیان، حسام نواب صفوی و فرشید زارعی‌فرد.

در لیست عوامل فیلم می توان به افراد زیر اشاره کرد:

مدیرفیلمبرداری: مسعود سلامی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: جلیل شعبانی، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح دکور: گلناز گلشن، صدابردار: عباس رستگارپور، دستیاران کارگردان: علی جودی و لیلا درخشنده، مدیر تولید: عباس درخشنده، عکاس: بابک برزویه، مدیر تبلیغات: پیام ایرایی و مشاور رسانه‌ای: بیتا موسوی.

پخش «زیر سقف دودی» بر عهده حوزه هنری است و اکران آن از 17 خرداد آغاز شده است.


اما در لیست پرفروش های این دوره از اکران، فیلم «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری قرار دارد که با وجود اینکه 6 روز از اکران آن می گذرد فروشی بیش از یک میلیارد تومان داشته است. پیش بینی می شود با توجه به فروش خوب این فیلم در روزهای ابتدایی، «ساعت 5 عصر» بتواند یکی از فیلم های پرفروش سال باشد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: داستان فیلم از ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می‌کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد.

سیامک انصاری - آزاده صمدی - امیر جعفری - نگین معتضدی - مهران مدیری از جمله بازیگران این فیلم پر بازیگر هستند.

سایر عوامل «ساعت 5 عصر» عبارتند از: دستیار اول کارگردان:علیرضا شمس شریفی ، منشی صحنه:بهناز تاجیک،مدیرتدارکات:حسن محمدی آرش،جانشین تولید:محموداتحادی،مدیرتولید:سیدحسین هادیانفر،طراح گریم:میشا جودت،طراح صحنه و لباس:امیرحسین مراد،تدوین:امیرادیب پرور،مدیرروابط عمومی:وفاملک زاده،مدیرصدابرداری و صداگذاری:محمودخرسند،مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری،فیلمبردار:کوهیارکلاری،سرمایه گذار و مجری طرح:اول مارکت نویسنده،تهیه کننده و کارگردان:مهران مدیری

پخش این فیلم از 30 تیر آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز، فیلم های «گشت 2» و «نهنگ عنبر» با فروش بیش از 19 میلیارد تومان در رده های اول و دوم جدول فروش سینما در سال 96 قرار دارند، پیش بینی می شود که با توجه به شروع امیدوار کننده «ساعت 5 عصر» این فیلم هم بتواند جای خود را در سکوهای ابتدایی جدول فروش امسال پیدا کند.
501

کد خبر: 820054

وب گردی

وب گردی