مبحث 22 مقررات ملی ساختمان اجرایی می شود

دبیر اجرایی کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری گفت: این کنفرانس در راستای ارتقای سطح علمی مهندسان مکانیک در عرصه ساخت ساز شهری برگزار شد تا جاییکه با اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی خدمت رسانی برای بازار کارمهندسان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز رامین کرمی دبیر نخستین کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری در نشست خبری اظهار کرد: ما در بحث فرهنگ سازی و آموزش مردم به حقوق اجتماعی همکاری خوبی داشتیم به طوری که با برگزاری چنین همایش ها مردم می توانند مطالبات خود را از سازمان نظام مهندسی داشته باشند.
وی تصریح کرد: کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری براساس قانون ماده ۲۱ مهندسی از وظایف نظام مهندسی در راستای افزایش دانش و ارتقای سطح علمی و حمایت از آنها ست در گذشته در سازمان نظام مهندسی توجه وافی و کافی به این موضوع نداشته است ما تمام هم و غم خود را براین کار گذاشتیم و نهایت این امر به افزایش سطح علمی مهندسان منجر خواهد شد.
کرمی تاکید کرد: به زودی مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان اجرایی می شود که موضوع اصلی آن مکانیک،موتور خانه،سیستم تهویه،بحث ایمنی و اطفای حریق است.امیداست با اجرایی شدن این سرویس بتوانیم موانع را برطرف کنیم و این امر نیازمند این است که دستگاههای مرتبط نهایت همکاری را در این راستا داشته باشند.
در ادامه دوستی دبیر کمیته صنعت با اشاره به اینکه بزرگترین اجتماع مهندسی با ۸۵۰ نفر در مرکز همایشهای پژوهشگاه صنعت نفت گرد آمدند گفت: در حاشیه این کنفرانس کارگاه آموزشی ورک شاپ در نظر گرفته شده است تا مهندسان بتوانندبا تکنولوژی روز آشنا شوند. همچنین در این همایش ۵ پنل تخصصی نیز برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: در کنار این کنفرانس نمایشگاه جانبی تشکیل شده که ۲۰ شرکت تولیدی مشهور محصولات خود را در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.
صدرواقفی دبیر کمیته علمی با اشاره به اینکه 148 مقاله علمی در این نمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت گفت: 3 مقاله مورد قبول هیأت داوران قرار گرفت.

دبیر کمیته علمی یادآور شد: تأسیسات مکانیک به عنوان حلقه مفقوده در ساخت و سازهای کشور به شمار می رود و ما سعی داریم با ایجاد ارتباط بین صنعت ودانشگاه، ارتباط فراگیری بین آنها ایجاد کنیم.

در ادامه این همایش عابدی ترکی با اشاره به اینکه ساختمان ها به 4 دسته تقسیم می شوند گفت: دربخش اول ساختمان های تا 600 متر قرار دارند که هرچه متراژ بالاتر می رود بر پیچیدگی های ساختمان افزوده می شود.

وی افزود: 400 هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی کشور هستند که 120 هزار عضوشان در استان تهران قراردارند و 10هزار نفر دیگر در رشته تأسیسات مکانیک فعالیت می کنند.

عابدی ترکی اظهار داشت: تنها 2هزار و 700 مهندس در استان تهران سرویس می دهند و بخش اعظمی از مهندسان در کشور بیکار هستند.
وی گفت:در پایان کنفرانس بیانیه ای صادر خواهد شد تا بعد از بررسی دور کنفرانس سال آینده از مطالب کلیدی آن استفاده شود.

402

کد خبر: 820072

وب گردی

وب گردی