بهره برداری از بزرگ ترین گلخانه بدون خاک سبزی و صیفی کشور در مازندران

بزرگ ترین و پیشرفته ترین گلخانه بدون خاک ( هیدروپونیک ) سبزی و صیفی کشور روز سه شنبه با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور در منطقه ' دشت ناز' ساری به بهره برداری رسید .

به گزارش ایسکانیوز، این گلخانه که فاز نخست آن در سطح پنج هکتار بهره برداری شد ، سالانه ظرفیت تولید 2 هزار تن صیفی و سبزی را دارد.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور در مراسم بهره برداری از این گلخانه عاری از ویروس گفت که برای فاز نخست آن 261 میلیارد ریال هزینه شده است .
محمد سعیدی کیا راه اندازی گلخانه های بدون خاک با هدف تولید بذر و نهال های عاری از ویروس را از برنامه پژوهشی و اجرایی بنیاد مستضعفان برشمرد و افزود که نخستین گلخانه از این نوع در استان البرز راه اندای شد و گلخانه مازندران دومین محسوب می شود.
وی توضیح داد : در گلخانه استان البرز بذرهای ذرت عاری از ویروس تولید می شود و گلخانه مازندران هم به سبزی و صیفی اختصاص دارد.
او برنامه بنیاد مستضعفان را توسعه گلخانه هیدروپونیک مازندران در فاز دوم به وسعت 10 هکتار و در فاز سوم به وسعت پنج هکتار اعلام کرد.
سعیدی کیا گفت که ایجاد این نوع گلخانه ها تمرین خوبی برای انتقال و تولید دانش فنی است .
هم اکنون بر اساس آمارهای رسمی یک هزار و 10 هکتار فضای گلخانه ای در مازندران وجود دارد که 760 هکتار آن در فضای باز و بقیه مسقف هستند .
** توسعه گردشگری ، برنامه دیگر بنیاد مستضعفان
رئیس بنیاد مستعضفان انقلاب اسلامی همچنین با تشریح برنامه های این بیناد ، یکی از اولویت ها را توسعه فعالیت های گردشگری برشمرد.
وی گفت که بنیاد مستضعفان برای بازسازی هتل های پارسیان خزر رامسر و ایجاد مجموعه تفریحی گردشگری با همین نام برنامه دارد .
سعیدی کیا ابراز امیدواری کرد که با ایجاد مجموعه تفریحی و گردشگری در مازندران این طرح ها در شمال کشورر توسعه یابد تا فضایی مناسب برای رفاه و آسایش مردم فراهم شود .

به گزارش ایرنا، سعیدی کیا گفت : گسترش فضاهای گردشگری استاندارد ، عاملی تاثیر گذار بر انگیزه مردم برای گردشگری داخلی است که سبب می شود سفر تفریحی به خارج کم شود.

کد خبر: 820074

وب گردی

وب گردی