شرط گذاری برای ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی

سازمان اوقاف اسلامی در قدس با صدور بیانیه ای تاکید کرد: تا زمانی که شرایط در مسجدالاقصی به حالت عادی بازنگردد و اقدامات امنیتی اخیر رژیم صهیونیستی متوقف نشود، فلسطینیان وارد این مکان مقدس نمی شوند.

به گزارش ایکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان اوقاف اسلامی قدس در بیانیه خود گفت، تا زمانی که کمیته وابسته به این سازمان شرایط مسجدالاقصی پس از برداشته شدن گیت های امنیتی توسط رژیم صهیونیستی را بررسی نکند و اوضاع در این مکان مقدس عادی نشود،، فلسطینیان وارد مسجد الاقصی نمی شوند.
مسئولان رژیم صهیونیستی بامداد امروز پس از اعتراض ها و مقاومت شدید مردم فلسطین اقدام به برداشتن گیت های امنیتی از ورودی های مسجدالاقصی کردند.
براساس این گزارش تصمیم رژیم صهیونیستی برای برداشتن گیت های امنیتی در اثر فشارهای دیپلماتیک و اعتراض های بین المللی و منطقه ای و مقاومت مردم فلسطین در برابر اقدام تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی، بوده است.
بامداد امروز هم درگیری فلسطینان با نظامیان صهیونیست، چندین مجروج برجای گذاشت.
این درحالی است که رژیم صهیونیستی پس از برگزاری جلسه رسمی کابینه این رژیم اعلام کرده بود، گیت های الکترونیکی از ورودی های مسجد الاقصی برداشته می شود و به جای آنها دوربین های پیشرفته و هوشمند در ورودی های این مسجد مبارک نصب خواهد شد.
در همین حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت امروز (سه شنبه) گزارش داد که کابینه رژیم صهیونیستی، دوربین های امنیتی را هم نصب نخواهد کرد.
از روز جمعه 23 درگیری ها میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی و در پی بستن درهای مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی با نصب گیت های امنیتی در ورودی های این مسجد مبارک روندی صعودی داشته است.
برخی از کشورهای جهان از جمله اسلامی اقدام صهیونیست ها در بستن مسجدالاقصی و نصب گیت های امنیتی را محکوم کردند.
به دنبال افزایش دامنه اعتراض ها در سراسر دنیا، کابینه رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه به برچیدن گیت های امنیتی در ورودی های مسجدالاقصی و نصب دوربین های امنیتی رای داد.
هلال احمر فلسطین روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که از آغاز درگیری های اخیر در مسجدالاقصی پنج فلسطینی شهید و بیش از یک هزار فلسطینی زخمی شده اند.

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 820113

وب گردی

وب گردی