برگزاری همایش هدایت تحصیلی و آشنایی با رشته های دانشگاهی در واحد رامسر

همایش هدایت تحصیلی و آشنایی با رشته های دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، همایش هدایت تحصیلی و آشنایی با رشته های دانشگاهی ویژه داوطلبان آزمون سراسری سال 1396 و اولیای دانش آموزان با حضور استادان دانشگاه و مشاورین برتر شهرستان های تنکابن و رامسر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.
دکتر علی خلخالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در این مراسم گفت: من به نمایندگی از دانشگاه به داوطلبان، خانواده های این عزیزان ، استادان و همچنین مشاورین محترمی که امروز به این همایش تشریف آوردن خیر مقدم عرض می کنم.
خلخالی افزود : کیفیت آموزشی در غرب استان مازندران بسیار متمایز بوده و سطح فرهنگی موجود در منطقه باعث گردیده تا داوطلبان و به خصوص خانواده ها نگاه ویژه ای به مقوله تحصیل داشته باشند.
رئیس واحد رامسر در ادامه گفت : ایجاد یک فرصت مناسب برای مطرح کردن دغدغه های خانواده ها و قرار دادن آنها و داوطلبان در یک موقعیت تصمیم گیری خوب یکی از وظایف و رسالت های فرهنگی و اجتماعی ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر است.
وی با تاکید بر دقت در راهنمایی دانش آموزان و اولیاء در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان از گفت : چهار استراتژی برای یک انتخاب مناسب وجود دارد ، انتخاب رشته محور، دانشگاه محور شهر محور و ترکیبی از این سه استراتژی. انتخابی که داوطلبین امروز انجام می دهند نیازمند یک نوع آینده پژوهی تحصیلی است یعنی تصمیم گیری برای 4 سال آینده با شرایطی که در آن زمان وجود دارد. بنابراین پیش بینی و تصمیم گیری برای آینده بسیار سخت و دشوار بوده و نیاز به مطالعه و مشاوره با افراد متخصص دارد.
خلخالی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه عزیزان در آزمون سراسری سال 96گفت: در کنار انتخاب درست، کیفیت کار خوب در دانشگاه تعیین کننده آینده آن شخص می باشد یعنی وارد شدن در یک دانشگاه خوب و مطرح تضمین کننده موفقیت آینده فرد نیست. بدون تردید برای آن دسته از دانشجویانی که با کیفیت مطلوب درس می خوانند موقعیت های شغلی بهتری فراهم است.
در ادامه این همایش دکتر مرتضی درجانی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ، مهندس عیسی درجانی مشاور کانون قلم چی رامسر، علی اکبر ایمان پرور مدیر کانون قلم چی تنکابن و همچنین دکتر عیسی خاتمی و جلیل غدیری از مشاوران و اساتید برتر شهرستان در این همایش ضمن ارائه توضیحات لازم به پرسش های داوطلبان و خانواده های آنها پاسخ دادند.
از اتفاقات جالب این همایش حضور سرزده تعدادی از گردشگران و مسافران بود که به محض اطلاع از برگزاری آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با علاقه مندی در این جلسه شرکت نموده و ابزار خرسندی کردند.
اجرای موفق این همایش که به عهده دکتر بهنام محتشم خانی عضو هیأت علمی واحد رامسر و از مدرسین صاحب نام و فرهیخته فیزیک در شهرستان های تنکابن و رامسر بود مورد تقدیر حضار قرار گرفت.

200

کد خبر: 820131

وب گردی

وب گردی