دکتر ولایتی: برای ایجاد اقتصاد دانش بنیان باید در رشته های مختلف علمی کار پژوهشی انجام دهیم

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت : برای اینکه اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم باید در رشته های مختلف علمی کار پژوهشی انجام دهیم. کار پژوهشی مفید و کارکرد محور به این معناست که ابتدا ببینیم مسئله چیست؛ سپس برروی آن پژوهش و تحقیق کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه مجله دانشگاه که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد گفت: برای اینکه اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم باید در رشته های مختلف علمی کار پژوهشی انجام دهیم. کار پژوهشی مفید و کارکرد محور به این معناست که ابتدا ببینیم مسئله چیست؛ سپس برروی آن پژوهش و تحقیق کنیم..

در ادامه این برنامه دکتر علی محمد نوریان دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد بیان کرد: فعالیتی که دانشگاه ها به صورت بنگاه های علمی اقتصادی عمل و در توسعه کشورها نقش ایفا می کنند، مبتنی بر اقتصادی است که در دنیای امروز از آن به عنوان اقتصاد دانش بنیان نام برده می شود.

او ادامه داد: در ساختارهای کشور، مقام معظم رهبری با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان، لغت اقتصاد مقاومتی را بکار برده اند که ماهیت این دو همان تولید و اشتغال است.

در ادامه دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری سابق دانشگاه آزاد گفت: بحث دانش بنیان، گفتمان اصلی کشور ما در شرایط فعلی است که دانشگاه آزاد اسلامی هم همگام با این سیاست برنامه های کوتاه و بلند مدتی را تنظیم کرده است.

واشقانی ادامه داد: یکی از این برنامه ها تاسیس مراکز رشد و شرکت های دان بنیان است. بیش از 105 مرکز رشد در سراسر واحد های کشور راه اندازی شده که در این مراکز بیش از 1100 واحد فناور مستقر هستند.

دکتر مرتضی موسی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در اداه این برنامه به هم اندیشی و همراهی و هم دلی ایجاد شده بین دانشگاه آزاد اسلامی، دولت، وزارت خانه های مختلف و معاونت علمی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این هم دلی به وجود آمده توانسته دستاوردهای خوبی را رقم بزند.

موسی خانی اضافه کرد: امروز مراکز تحقیقاتی، کنسرسیوم های مختلف و قطب های علمی ایجاد شده در کنار توسعه شرکت های دانش بنیان در دانشگاه توانسته اند اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد دنش بنیان را رقم بزنند.

در پایان دکتر منادی معاون امور حقوقی و مجلس دانشگاه آزاد گفت: سالی که مقام معظم رهبری اقدام و عمل و در مسیر تولید و اشتغال دستور و توصیه کرده اند، دانشگاه آزاد اسلامی پیش قدم ترین ارگان در پی ایجاد اشتغال است.

200

کد خبر: 820209

وب گردی

وب گردی