«ابلاغ بخشنامه کمیته تحقیقات دانشجویی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی» به واحدهای مجری رشته های علوم پزشکی

مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخشنامه کمیته تحقیقات دانشجویی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی مجری این رشته ها در دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر هنگامه بختیار در این خصوص گفت: کمیته های تحقیقات دانشجویی فعالیت ها و تحقیقات دانشجویی را نظام مند نموده و با حمایت های مادی و معنوی به آنها جهت می دهد.

وی ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه مسئولان ارشد دانشگاه در ابلاغ این بخشنامه، خاطر نشان نمود: واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه باید براساس اساسنامه ای که به تائید معاونین محترم علوم پزشکی و پژوهشی دانشگاه و نیز اداره کل پژوهش دانشگاه رسیده است و به همراه بخشنامه ابلاغ شده است، نسبت به تشکیل ارکان این کمیته در واحدها اقدام نمایند و مدارک و مستندات مربوطه را جهت بررسی و تائید نهایی به حوزه پژوهشی معاونت علوم پزشکی ارسال نمایند.

وی همچنین به تشکیل شورای سیاستگذاری مرکزی این کمیته ها در معاونت علوم پزشکی دانشگاه اشاره نمود و بیان کرد: کمیته تحقیقات دانشجویی تحت نظارت دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری معاونت علوم پزشکی و نیز دفتر امور پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بوده و متشکل از معاون علوم پزشکی دانشگاه به عنوان رئیس و مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی به عنوان دبیر و تعداد 7-6 نفر از سرپرستان و 2 نفر از دبیران کمیته های تحقیقات دانشجویی واحدهای دانشگاهی به عنوان اعضاء می باشد که وظیفه سیاست گذاری و جهت دهی به تحقیقات دانشجویی در واحدهای مجری علوم پزشکی را برعهده دارد.

دکتر بختیار، ارکان کمیته واحد دانشگاهی را متشکل از سرپرست، دبیر، شورای مرکزی، شورای پژوهشی و مجمع عمومی برشمرد و به فعالیت های برخی از واحدهای دانشگاهی در این خصوص تابحال اشاره کرد و گفت: در برخی از واحدها تا کنون اقداماتی در این راستا انجام شده ولی حمایت های مادی و معنوی لازم از آنها صورت نمی گرفت. امیدواریم از این پس و با تشکیل این کمیته در واحدهای دانشگاهی شاهد حضور هر چه بیشتر دانشجویان حوزه علوم پزشکی در امور پژوهشی باشیم.

وی به برخی تسهیلات ارائه شده توسط این کمیته ها نیز اشاره کرد و گفت: امکان ارتباط با مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، امکان حضور در همایش ها و گردهمایی های سراسری، حمایت های مادی و معنوی دانشگاه از فعالیت های علمی پژوهشی دانشجویان رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از اهداف این کمیته است و حمایت مالی آن نیز از محل ردیف بودجه انجمن های علمی واحدهای فوق خواهد بود.

٢٠٠

کد خبر: 820211

وب گردی

وب گردی