دستگیری شکارچی متخلف در منطقه محافظت شده برزک قمصر کاشان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از دستگیری یک شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده برزک-قمصر و متواری شدن دو شکارچی دیگر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود قهرمانی با بیان اینکه مخبران محلی از صدای شلیک در منطقه حفاظت شده برزک-قمصر کاشان خبر دادند اظهار داشت: بر اساس این گزارش صدای شلیک از ارتفاعات القو گزارش شده بود که محیط بانان به محل اعزام شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه محیط بانان پس از چند ساعت دوربین کشی سه شکارچی متخلف را مشاهده کردند، افزود: محیط بانان به تعقیب شکارچیان متخلف پرداختند و شکارچیان نیز به ارتفاعات صخره‌ای متواری شدند.

قهرمانی از دستگیری یک شکارچی متخلف خبر داد و خاطرنشان کرد: از متخلف دستگیر شده یه کوله پشتی آغشته به خون و آثار حیوان وحشی شکار شده و ادوات شکار کشف و ضبط و موتور سیکلت وی توقیف شد.

وی با بیان اینکه محیط بانان پس از ساعتی تجسس سر یک حیوان وحشی از نوع کل را پیدا کردند، تصریح کرد: خوشبختانه متخلفان متواری شناسایی و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان در گفت‌وگو با تسنیم ابراز داشت: منطقه حفاظت شده قمصر– برزک به محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و دشت و آب و کوهستان اطلاق می‌شود که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ یا احیا رستنی‌ها و وضع طبیعی آن دارای اهمیت خاصی بوده و تحت حفاظت قرار می‌گیرد.

901

کد خبر: 820228

وب گردی

وب گردی