طرح راه‌آهن کرمانشاه در مراحل پایانی قرار دارد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طرح راه‌آهن کرمانشاه در مراحل پایانی قرار دارد و تعهد شده تا 10 روز آینده به اتمام برسدگفت: برای حضور رئیس جمهور برای طرح راه‌آهن کرمانشاه قبل از تنفیذ درخواست داده شد اما بعید به نظر می‌رسد در این موعد انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز، اسدالله رازانی شامگاه سه‌شنبه ( 3 مرداد ماه) در جلسه شورای اداری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در نرخ بیکاری در پایان سال 95 رتبه نخست را داشت و به 22 درصد رسیده بود اظهار داشت: نرخ بیکاری استان در سه ماه امسال به 20 درصد تنزل پیدا کرد و نسبت به بهار سال گذشته که 19 درصد بود افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سابقه تصویب طرح ایران خودرو به سال 90 برمی‌گردد اما در 22 ماه اخیر و در سفر هیئت دولت به استان سرعت گرفت گفت: امروز این کارخانه به مرحله تولید و جذب نیرو رسیده است و در این مرحله 15 هزار دستگاه و تا پایان سال 30 هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند.

رازانی با بیان اینکه طرح راه‌آهن کرمانشاه در مراحل پایانی قرار دارد و تعهد شده تا 10 روز آینده به اتمام برسد عنوان کرد: برای حضور رئیس جمهور برای طرح راه‌آهن کرمانشاه قبل از تنفیذ درخواست داده شد اما بعید به نظر می‌رسد در این موعد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار 10 میلیارد دلار برای فعالیت‌های بخش آبی از صندوق توسعه ملی برداشت شد گفت: بیشترین رقم در استان و طرح گرمسیری هزینه شده است که حفاری تونل آن دو ماه پیش به اتمام رسید و در پاییز انتقال آب انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه بسیار مستعد و دارای ظرفیت‌های مختلف است عنوان کرد: تجارت با عراق که از محورهای اقتصاد مقاومتی است و با وجود مشکلات موجود در عراق که آثار سوء آن به تجارت ما برمی‌گردد و سبب کاهش شده بود، در سه ماه گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

وی با توجه به اینکه مرز سومار و شوشمی قابلیت رسمی شدن را دارند از دولت درخواست توجه به این موضوع را داشت و گفت: با توجه به قابلیت این دو مرز از نظر تردد مسافر، قرار گرفتن در مرز کردی و عربی، افت شدید مرز خسروی و پرویزخان موضوع رسمی شدن این دو مرز تقویت می‌شود.

رازانی با بیان اینکه اعتبارات استانی سهم کمی در اعتبارات کشور دارد عنوان کرد: دو ماه تأخیر تصویب بودجه سال گذشته در نرخ بیکاری استان مؤثر بود و درخواست داریم تخصیص اعتبارات عمرانی استان به دلیل رتبه یک بیکاری کشور مورد توجه قرار گیرد و تخصیص صددرصدی بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با وجود 1.5 درصد مساحت کشور 6 درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد گفت: این استان از نظر اراضی آبی 2.5 درصد کشور و دیم بیشتر از 10 درصد کشور را دارد و در مجموع 75 درصد اراضی استان دیم است.

رازانی با بیان اینکه دشت‌ها در میانه استان کاملاً تشنه هستند و اجرای طرح سردسیری ضرورت دارد عنوان کرد: بیش از 500 میلیون دلار پروژه دارای 100 درصد توجیه اقتصادی در استان وجود دارد و با تسهیلات امسال و گشایش در بودجه بانک‌ها بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سپرده‌گذاری در استان کرمانشاه کم و بسیار کمتر از میانگین کشوری است گفت: بانک‌ها در استان در پرداخت تسهیلات استنکاف می‌کنند و می‌گویند منابع نداریم و برای توسعه در این بخش نیز مشکلاتی وجود دارد.

901

کد خبر: 820242

وب گردی

وب گردی