سفیر قطر در الجزایر: حماس جنبشی دارای مشروعیت مردمی ست

سفیر قطر در الجزایر با انتقاد از اتهامات وارد شده به دوحه مبنی بر حمایت از تروریسم، حماس را یک جنبش مشروع و مقاومتی خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "ابراهیم بن عبد العزیز سهلاوی" در گفتگو با روزنامه "الخبر" الجزائر خاطر نشان کرد که ما از جماعت اخوان المسلمین حمایت نمی کنیم؛ چرا که کشور قطر از دولت ها حمایت می کند و با آنها رابطه برقرار می کند.

وی درباره حمایت قطر از جنبش حماس اعلام کرد که هر چند آمریکا این جنبش را جزء "سازمان های تروریستی" می داند، اما کشورهای عربی همان طوری که انقلاب مقدس الجزائر را مشروع می دانند، حماس را نیز جنبش مقاومتی مشروع می دانند.

سهلاوی از متهم کردن حماس به "تروریسم" از سوی سفیر یک کشور عربی؛ آن هم در خاک الجزائر که ملت آن پیروزی خود در برابر اشغالگران و آزادی سرزمین شان به زور سلاح را جشن می گیرند، ابراز تعجب کرد و آنرا اهانت به رشادت های مردم الجزائر دانست.

سفیر قطر در الجزائر با تاکید بر اینکه اتهامات وارد شده علیه کشورش مبنی بر حمایت از تروریسم مبتنی بر اصول واقعی و اخلاقی نست، اعلام کرد که دوحه با جامعه بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم و حمایت مالی از آن همکاری می کند، اما اقدامات اتخاذ شده از سوی کشورهای تحریم کننده قطر "تروریسم سیاسی و فکری" است که مانعی بر سر راه این تلاش ها به شمار می رود.

گفتنی است که برخی کشورهای عربی، به بهانه حمایت قطر از جنبش حماس و جماعت اخوان المسلمین، آنرا به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط خود با این کشور را کاهش داده‌اند.

"سامی بن عبد الله صالح" سفیر عربستان در الجزائر اخیرا جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را به "تروریستی" بودن و تلاش برای تنش آفرینی در منطقه متهم کرده بود که این اظهارات وی با واکنش مقامات و شخصیت های الجزائری مواجه شد. وی همچنین جنبش حماس را به دست داشتن در توطئه ها و مشکل آفرینی متهم کرده و مدعی شده بود که این جنبش در "لیست تروریسم" قرار دارد و مقاومت حق سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" است.

منبع: تسنیم

801

کد خبر: 820293

وب گردی

وب گردی