چاپ مقاله دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با نمایه ISI

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان موفق به چاپ مقاله ISI پایان‌نامه خود با عنوان "انتخاب بهترین طراحی لوله‌ مخروط چندجزیی به‌عنوان جاذب انرژی با استفاده از تصمیم‌گیری چند معیاره "در مجله Applied Mathematical Modellingشد.

به گزارش ایسکانیوز، حمید سوزنگرزاده نویسنده این مقاله گفت: این پژوهش برای اولین بار به کمک تصمیم‌گیری چند شاخصه به بررسی لوله‌های جدار نازک چند جزئی مخروطی به‌عنوان جاذب انرژی پرداخته است.

وی در توضیح شیوه اجرای این پژوهش اظهار کرد: در این پژوهش 53 لوله‌ی جدار نازک مخروطی ساده و چند جزئی به‌عنوان گزینه‌هایی برای بررسی عملکرد این سازه‌ها، تحت ضربه، شبیه‌سازی و به کمک تصمیم‌گیری چند شاخصه (MADM) در دو گروه مجزا، سه بار رتبه‌بندی شدند.

وی با بیان اینکه تمامی لوله‌ها‌ی ساده مخروطی در این فرآیند بدترین نتایج را به دست ‌آوردند اظهار کرد: لوله‌های مخروطی چندجزیی، که ضخامت آن‌ها به‌صورت پله‌ای افزایش پیدا می‌کند در مقایسه با بهترین نوع لوله‌ی ساده به‌طور محسوسی عملکرد بهتری داشته است.

سوزنگرزاده گفت: این لوله‌ها در وسایل نقلیه به دلیل افزایش تدریجی نیرو و پایین بودن نیروی آغازین باعث کاهش شدت ضربه در تصادفات با سرعت کم و افزایش جذب انرژی می‌شوند.

وی افزود: به کمک ترکیب روش‌های نسبتاً جدید ( MULTIMOORA) و ( NL) از بین 53 لوله‌ی تحت بررسی، بهترین طرح از لحاظ هندسی و شاخص‌های مدنظر تصمیم‌گیرنده (طراح) مشخص شد.

این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته صنایع درباره موارد کاربرد این طرح اظهار کرد: لوله‌های جداره نازک به‌عنوان یک سیستم جذب انرژی در صنایع دریایی، هوایی، ریلی، ساختمانی و به‌ویژه در صنایع خودروسازی کاربرد دارند تا در تصادفات با جذب انرژی و کاهش نیروی وارده، در وهله‌ی اول صدمات وارد بر سرنشینان و در ثانی خسارات وسیله‌ی نقلیه را کاهش دهند.

لوله‌های جدار نازک آلومینیومی به دلیل سبکی، پایداری، ظرفیت جذب انرژی بالا و هزینه‌ی ساخت پایین به‌عنوان یکی از مطلوب‌ترین سیستم‌های جذب انرژی معرفی می‌شوند.

203

کد خبر: 820315

وب گردی

وب گردی