کانون وکلا در زمینه مسائل بین المللی دولت و مجلس را کمک کند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از کانون وکلا خواست تا در زمینه مسائل بین المللی به دولت و مجلس شورای اسلامی کمک کنند تا برای حفظ حقوق شهروندان و ملت ایران قدم موثری برداشته شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی پورمختار در بیست و هشتمین اجلاس سراسری اتحادیه کانون وکلای دادگستری افزود: این کمک در نحوه تقابل با اقدام ظالمانه و همچنین به چالش کشیدن مصوبات مجلس آمریکا می تواند توسط وکلای کانون وکلا موثر باشد و این امر در دستور کار کانون قرار گیرد.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در مسائل بین المللی شاهد تهاجم ضد حقوق بشری آمریکا و دو مجلس آن علیه ایران هستیم که بیشتر نیز شده است که در ظاهر دعوای سیاسی است؛ وزیر دفاع زمان دولت بوش گفته بود که ریشه ملت ایران را خواهد خشکاند این تهاجمات در ادامه نظر وی است.

استقلال کانون وکلا هر چه زودتر محقق می شود
پورمختار اضافه کرد: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه اظهارکرد: مجلس شورای اسلامی از جامعه وکالت حمایت خواهد کرد و من پیام رسان این هستم که استقلال کانون وکلا هرچه زودتر محقق شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفتنی ها در موضوع وکالت بسیار زیاد است، اظهار کرد: آنچه کمیسیون در نظر دارد مجلس هم با آن همراهی دارد، این است که به طور عملی و واقعی اصل مهم استقلال وکیل را محقق کند که امیدواریم محقق شود و قول می دهیم که این امر اجرایی و عملیاتی شود.
وی ادامه داد: در این راستا نیازمند تعامل با قوه قضائیه که نقدها و ایرادات و روش هایی را هم دارد و همچنین تعامل با دولت هستیم که با استفاده از منشور حقوق شهروندی با تاکید بر حضور الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی که می تواند مساعدت کننده این امر باشد.
پورمختار پیشنهاد کرد که پژوهشکده ای در کانون وکلا تاسیس شود تا قوی تر کار کند و کارش هم بررسی مسائل حقوقی و قضایی باشد.

تنازع بین جامعه وکالت و حوزه قضایی هیچ فایده ای ندارد
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد بالا گرفتن تنازع نافرجام بین جامعه وکالت و حوزه قضایی و به نوعی دادگستری هستیم که این تنازع هیچ فایده ای ندارد.
وی تاکید کرد: این تنازع به غیر از افزایش اختلاف که به ضرر حق و عدالت است هیچ فایده ای ندارد و امیدواریم با اهتمام اعضای اسکودا در این همایش تصمیم بر حل این اختلافات گرفته و از دامن زدن به آن جلوگیری شود.
پورمختار گفت: حتی در رسانه ملی هم علیه جامعه وکالت ، حمله و توهین می شود که به نفع اصل برقراری عدالت در صدور احکام نیست.
وی ابراز امیدواری کردکه مجلس شورای اسلامی و لایحه ارسالی دولت بتواند به نوعی پایان بخش این تنازع باشد.
پورمختار در ادامه اقدامات و مسائلی که کمیسیون قضایی مجلس در دستور کار دارد، نیز گفت: یکی بررسی اطاله دادرسی در قوه قضائیه و دیگری هم بررسی علت بالا بودن مراجعه به دیوان عدالت اداری که موجب دادن وقت های طولانی و بالا بردن حجم کار این دیوان می شود .
به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه بیست و هشتمین اجلاس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران امروز چهارشنبه در دانشگاه الزهرا با حضور دستیار ویژه رئیس جمهوری، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون قضایی، نمایندگان قوه قضائیه و دادگستری تهران، وکلا و حقوقدانان در حال برگزاری است، این همایش دو روزه است.

703

کد خبر: 820406

وب گردی

وب گردی