برانکو: مقابل فولاد 20 دقیقه از منشا استفاده می‌کنیم/ طارمی اگر بدون اجازه می‌رفت، جریمه می‌شد

سرمربی‌ تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مقدمه این فصل پرسپولیس بازی زیبا مقابل نفت بود.

به گزارش ایسکانیوز، برانکو ایوانکوویچ سرمربی‌ تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری قبل از دیدار مقابل فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از تأخیرم از شما عذرخواهی می‌کنم اما عملاً همه می‌دانید که از فردا فصل جدید آغاز می‌شود و به خاطر همین در باشگاه جلسه‌ای داشتیم که همه موضوعات مهم در این فصل را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: مقدمه این فصل ما یک بازی زیبا مقابل نفت در سوپر جام بود. شاهد یک بازی قشنگ در سوپرجام بودیم و خیلی خوشحال هستیم که قهرمان شدیم. یک بار دیگر این قهرمانی را به بازیکنانم تبریک می‌گویم ما هم در ابتدای فصل گذشته و هم در این فصل اعلام می‌کنم که چه اهدافی داریم. اهداف ما این است که حداکثر برد را داشته باشیم و بیشترین قهرمانی را به دست بیاوریم. ما پرسپولیس هستیم و طبیعی است که کادر فنی و بازیکنان زیر فشار قرار بگیرند. این فشارها کاملاً عادی است و پر واضح است که از این فشارها آگاه هستیم. بازیکنانم نشان دادند که تحت این فشارها چگونه عمل می‌کنند و بهترین عملکرد خود را زیر این فشارها ارائه کردند. اکنون می‌گویم که زمان آماده‌سازی تیم ما کم بوده اما خوشحالیم و بی‌صبرانه منتظر شروع فصل جدید هستیم.

برانکو افزود: همیشه و براساس تجربه‌ام می‌گویم که اولین بازی در خانه بسیار مهم است به خصوص اینکه شما گزینه قهرمانی هم باشید نه در فوتبال ایران بلکه در خیلی از کشورهای جهان این مسئله وجود دارد که گاهی اولین بازی‌ها با غافلگیری توأم می‌شود. همیشه این فشارها وجود دارد و انتظارات هم از ما بالاست و این موضوع فشار طاقت‌فرسایی به ما وارد می‌کند به همین خاطر پیش می‌آید که گاهی تیم‌های ضعیف‌تر کارهای خارق‌العاده می‌کنند. سال گذشته فولاد خوزستان در تهران یک امتیاز از ما گرفت آن هم در حالیکه ما در اواخر بازی توسط وحید امیری گل مساوی را زدیم.

وی ادامه داد: تیم فولاد دست‌خوش تغییراتی شده و مربی جدیدی هم به این تیم آمده که البته از همان خطّه است. او فوتبال آن منطقه را می‌شناسد و مطمئن هستم که بازیکنان با خواسته مربی جدید به خوبی تطبیق پیدا کرده‌اند. می‌دانیم که تیم‌ها روز به روز در حال تقویت هستند و فولاد هم همین شرایط را دارد. ما 2 بازی این تیم را مقابل سپیدرود رشت و گل‌گهر سیرجان دیده‌ایم و آنها را آنالیز کردیم اما به هر حال روی اینگونه بازی‌ها نمی‌توان خیلی نظر مثبت داد و نمی‌شود که خیلی دقیق تیم‌ها را اینگونه آنالیز کرد. ما می‌دانیم که تیم‌هایی که به مصاف پرسپولیس می‌آیند با توان مضاعفی روبروی ما حاضر می‌شوند و کاملاً متفاوت از بازی‌های قبل هستند. ما فردا به مصاف فولادی می‌رویم که در کنار سپاهان در 10 سال اخیر از بهترین‌های ایران هستند و به همین دلیل انتظار بازی سخت، محکم و درگیرانه‌ای داریم.

برانکو اظهارداشت: بازیکنانم حداکثر انگیزه را برای بازی فردا دارند و حریف هم برای یک نتیجه خوب به مصاف ما می‌آید بجز سید جلال حسینی که کشیدگی مختصری از ناحیه همسترینگ دارد همه بازیکنان سالم هستند، منشا هم در رقابت با سایر بازیکنان هست هرچند که شاید آمادگی کامل را نداشته باشد اما در حد 20 دقیقه می‌توانیم از او استفاده کنیم.

سرمربی‌ تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه فرشاد احمدزاده به دلیل فنی در فهرست این تیم قرار ندارد، گفت: چرا فرشاد احمدزاده در لیست ما است، او امروز یک بلیت کنترلی داشت و همه چیز مشخص شد و معلوم شد که او سرحال و قبراق است و می‌تواند ادامه دهد.

وی در مورد منشا گفت: منشا هم هست.

برانکو در مورد اینکه انتظارات از پرسپولیس بالا رفته و ممکن است حتی یک مساوی در ورزشگاه آزادی باعث ناراحتی هواداران شود، گفت: با شما موافق هستم، هر سال انتظارات بیشتر و بیشتر می‌شود. همانطور که گفتم پرسپولیس هدفش کسب بیشترین برد است اما در کنار آن به دنبال بازی زیبا هم هستیم. در 2 فصل گذشته تا حد زیادی موفق بودیم. هواداران خواست خودشان را دارند و ما هم از این مسئولیت شانه خالی نمی‌کنیم. در لیگ آسیا هم هواداران از ما انتظار دارند و ما این مسئله را پنهان نکرده‌ایم هرچند می‌دانیم کارمان خیلی خیلی سخت خواهد بود.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: 8 تیم راه پیدا کرده به این مرحله از لیگ قهرمانان می‌توانند در موقعیت قهرمانی آسیا قرار بگیرند، گروه ما خیلی سخت بود و از این گروه ما و الهلال بالا آمدیم و نشان دادیم که در سطح بقیه تیم‌های رقیب هستیم اگرچه بازیکن خارجی نداشتیم اما می‌دانم کارمان سخت است، از شما انتظار کمک دارم. در مورد هواداران هم می‌گویم نه تنها انتظار دارم که بلکه مطمئن هستم هواداران ما را حمایت می‌کنند. پارسال و سال قبل هم هواداران به خوبی تیم ما را هدایت کردند و تعداد زیادی برای دیدن بازی به ورزشگاه آمدند همانطور که در سوپرجام هم تعداد زیادی به ورزشگاه آمدند. در 2 سال اخیر هواداران یار دوازدهم ما بودند و در این فصل هم یاز دوازدهم ما خواهند بود. باز هم از هواداران تشکر می‌کنم.

وی در مورد اینکه گفته شده پرسپولیس به دلیل بدهی‌های خارجی نمی‌تواند از بازیکنان جدیدش در بازی فردا استفاده کند، گفت: در مورد این سوال نمی‌توانم جواب بدهم چون اطلاعاتی از باشگاه کسب نکرده‌ام، شاید خمارلو بتواند جواب بدهد.

وی در مورد اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتد چه خواهد شد، گفت: این سوال فرضی است و نمی‌توانم به آن جواب دهم، طبیعی است که اگر این بازیکنان نتوانند بازی کنند مشکل خواهیم داشت، 4-5 بازیکن جدید آوردیم اما اگر مشکلی پیش آید قطعاً اطلاع رسانی می‌شود.

پندار خمارلو مدیر رسانه‌ای پرسپولیس هم در این مورد اعلام کرد آقای طاهری با آقای تاج و ساکت صحبت کرده است. باشگاه پرسپولیس بدهی جاری در فیفا و CAS ندارد و فقط بدهی ژوزه باقی مانده است. این مشکل پارسال هم بود، 8 میلیارد بدهی مربوط به بازیکنان قبلی را پرداخت کرده‌ایم، بدهی جاری نداریم، خطر کسر امتیاز وجود داشت، 3 امتیاز هم نبود، 6 امتیاز ممکن بود از پرسپولیس کم شود که این پرونده‌ها را حل کردیم.

سرمربی‌ تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه غیبت طارمی در فصل بدنسازی برای دومین سال اتفاق افتاد و آیا قصد جریمه این بازیکن دارید، افزود: من از شما بابت این سئوال تشکر می‌کنم. همچنین باید از سعید فتاحی بابت برنامه‌ریزی بازی‌های لیگ تشکر کنم که تا قبل از بازی با الاهلی هر 7 روز ما یک مسابقه داریم و این فرصت را داریم تا آمادگی ما بیشتر شود. ما کلاً 5 هفته فرصت آماده‌سازی داشتیم و تعداد بازی‌های دوستانه ما کم بود. اما بعد از یک فصل سنگین مجبور شدم 18 روز به بازیکنانم استراحت دهم چرا که ما در طی فصل فقط با 13 بازیکن در مسابقات حاضر شدیم و برای همین به تقویت تیم پرداختیم و 5 بازیکن جوان به اضافه شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، منشا و شایان مصلح را جذب کردیم و یک نیمکت خوب داریم.

وی افزود: درباره طارمی باید بگویم که طبیعی بود او در سوپرجام روی فرم نباشد چون کلاً 7 روز با ما تمرین داشت اما او با کار مضاعف به آمادگی کامل می‌رسد و خود او هم روی این موضوع اصرار دارد و حتی گاهی در تمرینات زیاده‌روی هم می‌کند. مهمترین مسئله درباره طارمی آمادگی اوست و من انتظار دارم تا قبل از بازی با الاهلی به آمادگی کامل برسد. درباره سال قبل او هم باید بگویم که هم او و هم رامین رضاییان با پرسپولیس قراردادی نداشتند و طبیعی بود که به دنبال باشگاه جدید بروند، این حق هر بازیکن حرفه‌ای در دنیا است. ما سال قبل به او گفتیم که اگر از شرایطط در تیم جدیدت راضی نیستی می‌توانی برگردی و او هم هیچ وظیفه‌ای در قبال پرسپولیس نداشت. با توجه به بازی‌های خوب و کسب قهرمانی طبیعی بود که خیلی از باشگاه‌های دنیا به دنبال بازیکنان ما باشند. به طور مثال همین باشگاه فنرباغچه که به دنبال بیرانوند بود یک فرصت خود برای او به حساب می‌آمد چرا که این باشگاه جزء 20 باشگاه برتر دنیاست و هرگز باشگاه برای بازیکنی که چنین فرصتی داشته باشد مانع‌تراشی نمی‌کند چرا که اروپا خواستگاه همه بازیکنان دنیاست. امسال هم طارمی اجازه مذاکره از سوی باشگاه را داشت. می‌دانید که اگر بدون اجازه این اتفاق می‌افتاد او جریمه می‌شد. به هر حال بازیکن و مربی بدون اجازه باشگاه در صورتی که 6 ماه قرارداد داشته باشند می‌توانند قرارداد جدید ببندند.

سرمربی‌ تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: باشگاه پرسپولیس هم شرایط خودش را گفت و اعلام کرد که اگر شرایطی که طارمی می‌خواهد نباشد می‌تواند برگردد. همه جای دنیا هم همین است. طارمی 2 سال آقای گل ایران و بهترین بازیکن ماست و طبیعی است که خواهان زیادی دارد اما خودش تشخیص داد که در پرسپولیس بماند. البته باشگاه هم منافع خودش را دارد و همینطوری اجازه رفتن نمی‌دهد. شما در اخبار می‌خوانید که 200 میلیون یورو برای بازیکن موناکو می‌دهند، اینها را گفتم تا بدانید دلیلی برای جریمه طارمی نیست و ما اجازه دادیم که اگر راضی است، برود چون نیاز به بازیکن ناراضی نداریم و او هم رضایت داشت که در پرسپولیس بماند.

وی در مورد جدایی سروش رفیعی و اینکه جایگزینی برای او خواهد داشت یا نه، گفت: سروش رفیعی ۴-۵ ماه با ما بود، از او راضی بودیم، نهایت استفاده را از او کردیم و در این مدت کوتاه ۴ گل هم برای ما زد. در مورد طارمی و بیرانوند هم صحبت کردم، سروش رفیعی ۶ ماه قرارداد داشت، حداکثر استفاده را از او کردیم، خودش تصمیم داشت به قطر برود، پیشنهاد خوبی هم گرفت در کنار عشق و علاقه به هواداران، فوتبال حرفه‌ای است و زندگی ورزشکاران هم هزینه دارد و زندگی ورزشکاران حرفه‌ای بلند مدت نیست، در این مدت بازیکنان باید آینده خودشان را تامین کنند. با وجود آنکه آن را نداریم اما باید ادامه بدهیم و برای غیبت او راه حل خواهم داشت.

برانکو در مورد اینکه سروش شاید به خاطر جام جهانی لژیونر شد، گفت: فکر می‌کنم تنها انگیزه‌اش همان پیشنهاد بود، او ملی‌پوش بوده است. برای تیم ملی هم انگیزه دارد و بهترین سالهای عمرش است، نیمار هم از بارسا به پاری‌سن‌ژرمن می‌رود، او به خاطر عشق به این تیم نمی‌رود بلکه به خاطر پول می‌رود.

وی در مورد اینکه طارمی علیه باشگاه مصاحبه کرده است و آیا این مسئله حرفه‌ای است، اظهار داشت: من این مصاحبه را نخواندم اما همه جای دنیا این اتفاقات می‌افتد، بازیکن چیزی می‌گوید و خبرنگار چیزی به آن اضافه می‌کند. طبیعی است که نارضایتی هایی از یک میلیون جناح وجود داشته باشد و برای من از همه چیز مهمتر این است که طارمی خوب تمرین می‌کند تا به فرم ایده‌آل برسد. او برای تیم ملی هم تلاش می‌کند، فصل پیش‌رو قبل از جام جهانی است و فکر می‌کنم هیچ‌کدام از این بازیکنان نمی‌خواهند این شانس را از دست بدهند و خودشان را برای جام جهانی آماده می‌کنند تا بهترین بازی را در بزرگترین نمایش فوتبال ارائه کنند.

وی در مورد کریم باقری گفت: او دستیار ماست، همین که او ۳ سال است با ما است می‌گویم نه تنها از او راضی هستم بلکه خیلی راضی‌ام.

سرمربی‌ تیم فوتبال پرسپولیس در مورد جدایی سامان نریمان جهان گفت: او بازیکن ما بود در زمان نقل و انتقالات هم او را خواستم، او وقتی به تیم ما آمد بازیکنانی که قهرمان شده بودند با ثبات کار را گرفته بودند در ۷-۸ بازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد شد، او بازیکنی است که در این سن و سال باید بازی کند بنابراین او را به باشگاهی دادیم که بازی کند ضمن اینکه بازیکنان جوانی هم از آکادمی خودمان آورده‌ایم تا ببینیم کدام از آنها در یکسال آینده به تیم ما اضافه می‌شوند.

وی در مورد وضعیت سید جلال حسینی گفت: فصل گذشته در خط دفاع مشکل داشتیم نه مشکل بد بازی کردن که خیلی هم عالی بازی کردیم بلکه تعداد دفاع ما کم بود، امسال این بخش تیم را تکمیل کردیم، شجاع خلیل‌زاده ملی‌پوش را جذب کردیم، بازیکن آینده‌داری به نام شایان مصلح را گرفتیم. سید جلال هم از مصدومیتش متأسفم او بازیکن بسیار بزرگی است و عالی کار کرده، امروز هم با ما خواهد بود تا به عنوان کاپیتان واقعی از تیم حمایت کند و به بازیکنان روحیه بدهد. دیدید که انصاری و شجاعی هم بازی کردند، صادق محرمی و سید جلال هم نبودند و بدون کمال هم خوب بازی کردیم.

602

کد خبر: 820445

وب گردی

وب گردی