نماینده مجلس: اعلام نسخ قانون رشته‌های دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم خلاف قوانین است

نماینده مردم ساری در مجلس با استناد به بند یک ماده 3 قانون تدوین و تنقیح قوانین، مصوب سال 89 گفت: اعلام اعتبار و نسخ قوانین بر عهده معاونت قوانین مجلس است و هیچ وزارتخانه‌ای نمی‌تواند نسخ یک قانون را اعلام کند.نسخ قانون نحوه تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم هم خلاف قوانین است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد دامادی با بیان اینکه اختلاف بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی را دعوای سیاسی دانست، اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی با تایید کمیسیون سه نفره متشکل از نماینده وزارت علوم، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده دانشگاه مجوز برای رشته محل‌های دانشگاه صادر شده و این روند کاملا قانونی است و ادعای نقض این روند قانونی از سوی وزارت علوم خلاف واقع است.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از نهادهای علمی دفاع می کند تصریح کرد: مجلس از هر نهادی که در حوزه تولید علم فعالیت کند، حمایت می کند. دانشگاه آزاد اسلامی امروز به مانند تنه یک درخت قطور و مقتدر در حوزه علمی است و به همین دلیل نمایندگان از آن حمایت می کنند.
وی با اشاره به نهادینه کردن و توسعه فعالیت های دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ها که از منویات مقام معظم رهبری است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه در سال های گذشته اقدامات و فعالیت های خوبی داشت و مجلس هم از این فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کرده و علت حمایت اخیر نمایندگان هم از دانشگاه بخاطر برخوردهای سیاسی با این دانشگاه به دلیل اقدامات خوب و مثبت در حوزه های مختلف بوده است.
دامادی با بیان اینکه مقطع کارشناسی خود را در رشته عمران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر و مقاطع ارشد و دکتری خود را در دانشگاه صنعتی بابل تحصیل کرده است ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی امکان تحصیل را برای جمعیت زیادی در کشور فراهم کرد و تحصیل در هر دانشگاهی اعم از سراسری و آزاد بسته به ریشه علمی و تلاش دانشجویان دارد و سطح علمی در دانشگاه آزاد اسلامی رشد چشمگیر داشته است.
وی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ علمی با دانشگاه های خوب کشور برابری می‌کند، اظهار کرد: برخی از مقاطع و رشته ها در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رشد بسیار خوب و چشمگیری داشتند که موفقیت دانشجویان این واحدهای دانشگاهی در مسابقات مختلف علمی و بین المللی گواه این موضوع است.
نماینده مردم ساری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از بسیاری از دانشگاه های دولتی و غیر دولتی موفق تر عمل کرد گفت: امروز مونوپولیز یا انحصار از بعضی دانشگاه ها گرفته شد به طوری که در برخی رشته ها نخبگانی از واحدهای دانشگاه آزاد مطرح می شوند که مختص برخی دانشگاه های خاص کشور بوده و از نظر رتبه و دانش علمی از رقبای دانشگاه های سراسری خود نیز پیشی گرفتند.
وی با توجه به انتصاب دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه گفت: دکتر ولایتی از چهره های سرشناس کشور و امین رهبری هستند و در عین حال یک شخصیت علمی و دانشگاهی هستند که با توجه به سوابق طولانی وی در حوزه های مختلف مدیریتی مطمئنا می توانند به دانشگاه کمک کنند. وی در روزهای مختلف سیاسی همواره موفق بودند و در دانشگاه و در حوزه علمی نیز روزهای موفقی را پیشرو دارند.
دامادی با توجه به انتصاب دکتر فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سوابق همکاری خود با وی در زمانی که ریاست دانشگاه تهران را بر عهده داشت را یادآور شد و اظهار کرد: دکتر رهبر را از نزدیک می شناسم. وی از چهره های مومن، متعمد و توانمند کشور هستند و با حمایت های همه دست اندرکاران یقینا شاهد پیشرفت بیشتر دانشگاه در آینده خواهیم بود.
وی در حاشیه دیدار با رئیس واحد ساری از مدیران سابق این دانشگاه نیز قدردانی کرد و یاد و خاطر مرحوم آیت الله هاشمی (ره) را گرامی داشت و افزود: اگر امروز دانشگاه آزاد به این رشد و بالندگی رسیده است مرهون تفکر و اندیشه این بزرگ مرد است.
نماینده مردم ساری و میاندرو در مجلس شورای اسلامی با توجه به فعالیت های واحد دانشگاه آزاد اسلامی حوزه انتخابیه خود گفت: با توجه به اینکه خود عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هستم قطعا به دانشگاه آزاد اسلامی تعصب و توجه خاصی دارم. مدیریت واحد مرکز استان در سطح بسیار خوبی است که این موضوع امری مشهود است. با درایت و مدیریت خوب دکتر نیازآذری خوشبختانه دانشگاه کاملا از تنش ها دور و از فضاهای سیاسی خارج شده و نظم خوبی در واحد ساری و استان حاکم شده است.
دامادی به فعالیت های خوب دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران اشاره کرد و افزود: دقیقا همان نگاهی که رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از اقتصاد دانش بنیان فرمودند در استان مازندران در حال اتفاق است و شخص دکتر نیازآذری با جدیت پیگیر تحقق بیشتر این مضوع هستند.
وی با بیان اینکه رئیس واحد ساری سال ها پیگیر توسعه رشته های دانشگاهی بویژه رشته های علوم پزشکی است ادامه داد: اکنون در واحد ساری رشته پزشکی فعال است و رشته داندانپزشکی نیز کل تجهیزات و آزمایشگاه های آن با مدیریت خوب دکتر نیازآذری فراهم و راه اندازی شده است که امیدوارم با موافقت وزارت بهداشت و درمان هرچه سریعتر این رشته نیز در واحد ساری دانشجو جذب کند.
دامادی با بیان اینکه نمایندگان و مسئولان باید از ظرفیت های دانشگاه بیشتر استفاده کنند تصریح کرد: اعضای هیات علمی مجرب و توانمند و ظرفیت های علمی فراوانی در دانشگاه های استان وجود دارد که باید از این فرصت ها بویژه در حوزه های مختلف پژوهشی استفاده کرد. نباید فرصت سوزی کنیم. در این صورت روند رشد و پیشرفت در نهادهای اجرایی بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: امروز اگر نهادها، سازمان ها و صنایع کشور بخواهند تعالی و رشد داشته باشند باید مدیران و مسئولان رابطه خود را با دانشگاه ها قوی تر و بیشتر کنند و در حقیقت باید از ظرفیت های دانشگاه ها حداکثر بهره را ببرند.
دامادی با اشاره به حضور خود در شورای شهر ساری در سالیان قبل گفت: زمانی که عضو شورای شهر ساری بودم برای اولین بار طراحی پل کابلی بلوار داراب شهر ساری را که اکنون در مراحل انتهایی بهره برداری است برای اولین بار به دانشگاه صنعتی بابل که کاری مرسومی نبود واگذار کردیم تا بتوانیم نقش دانشگاه را در پیشرفت شهری ارزیابی کنیم که نتیجه آن نیز مثبت بوده است.
گفت‌وگو: نوید محسنی
200

کد خبر: 820514

وب گردی

وب گردی