رجبی رییس سازمان نظام مهندسی با اشاره به دخالت های دولت در این حوزه/به کسی اجازه دخالت در امور این سازمان را نمی دهیم

رییس سازمان نظام مهندسی کشور و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، گفت: به زودی نظام نامه ای را برای سازمان های مختلف کشور می فرستیم و در آن حتما شیوه نامه ای را اعمال می کنیم که همه دست اندرکاران به گونه ای مورد نظارت استان ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، رجبی رییس سازمان نظام مهندسی کشور و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در نخستین همایش نقش مهندسی ملی مکانیک در ساخت و ساز شهری گفت: آیین نامه نظام مهندسی توسط این سازمان چندین بار مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته بود به طوری که بعد از یک جلسه طولانی به یک متن مشترک رسیدیم و بعد از یک مذاکره آن را تصویب کردیم اما متاسفانه دیروز که وزارت راه و شهرسازی جلسه ای داشتند بدون توجه به متن تصویب شده ما آن را با کمی تغییرات تصویب کردند.
وی با اشاره به سخن وزیر راه که نقل و قول شده گفت:امیدواریم که حرف وزیر نباشد که در چرخه صدور پروانه از ساختمان و پایان از نام مهندسی کسی حضور نداشته باشد. این امر به نظر می رسد تک بعدی باشد.
رجبی اضافه کرد: ما برای نظارت دست اندرکاران اعضای صاحب صلاحیت در حوزه ساختمان به تسریع قوانین مجاز هستیم و از کسی اجازه نمی گیریم .
رجبی گفت: جای تاسف است هنوز با وجود فرهنگ تعامل در کشور روحیه تضعیف است باید این موضوع در نظر گرفته شود تا تعاملات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: به زودی نظام نامه ای را برای سازمان های مختلف کشور خواهیم فرستاد که در آن حتما شیوه نامه ای را اعمال خواهیم کرد که همه دست اندرکاران به گونه ای مورد نظارت استان ها قرار گیرد.

رجبی افزود: اگر در سطوح سیاسی شاهد مشاجرات هستیم توقع نداشته باشیم که در سطوح فنی و مهندسی شاهد مشاجرات نباشیم ما با درک این موضوع با ووحیه هم افزایی و مسالما آمیز این راه در پیش گرفتیم.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی گفت: در بحث قانون به چه موضوعی توجه شود رویکردی که تلاش می کند نظام مهندسی را دولتی تلقی کند و رویکردی که تلاش میکند که با این مشغله بپذیرد که یک دولت سازمان حرفه ای می تواند بخشی از وظایف را پیش ببرد و بتواند با توانمندی این کار را انجام دهد و ما در قانون به این ماجرا خواهیم پرداخت.

402

کد خبر: 820518

وب گردی

وب گردی