مسائل تربیتی و پرورشی از اهمیت بالایی برخوردار است/ دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های مختلف توانسته به بالندگی لازم برسد

برنامه «مجله دانشگاه» امشب با نمایش گزیده ای از سخنان دکتر ولایتی ، دکتر نوریان ، دکتر جاسبی ، دکتر منادی و دکتر ایرانبخش از شبکه یک سیما پخش شد.

به گزارش ایسکانیوز در ابتدای این برنامه دکتر ولایتی رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: آنچه اهمیت بالایی از دوران دبستان تا دانشگاه دارد مسائل تربیتی و پرورشی است.

وی با اشاره به آیه« وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ »، گفت: در قران کریم جز یک مورد هرجا از تعلیم و تربیت یاد کرده و تربیت را مقدم بر تعلیم دانسته است.

در ادامه دکتر نوریان دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت علم و تکنولوژی در سعادت مندی بشر گفت: گسترش نظریه پردازی ها در حوزه های دینی ، فرهنگی و ... از ضرورت های جامعه است.

دکتر منادی معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاداسلامی به تاسیس دانشگاه آزاداسلامی اشاره کرد و گفت: با تاسیس و گسترش دانشگاه آزاداسلامی بسیار از شهرهای کوچک آباد و رونق اقتصادی صورت گرفت.

وی با اشاره به جایگاه علمی ایران افزود: براساس تولیدات علمی و مقالات جایگاه علمی ما در دنیا 14 است که بدون تولیدات علمی دانشگاه آزاداسلامی رتبه علمی ایران 23 بود.

همچنین دکتر جاسبی عضو هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این عظمت و کار بزرگی که صورت گرفته در وهله اول لطف الهی و پس از آن کمک حضرت امام (ره) ، مسولین و حاصل تلاش شبانه روزی و نفس گیر مجموعه اساتید و پرسنل دانشگاه آزاداسلامی بوده است.

در پایان برنامه دکتر علیرضا ایرانبخش مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامیگفت: امروز بعد از گذشت 3 دهه از عمر این دانشگاه شاهد هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های مختلف توانسته به بالندگی لازم برسد.

203

کد خبر: 820531

وب گردی

وب گردی