مراسم اختتامیه کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری برگزار شد

مراسم اختتامیه کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری با حضور مهندسان مکانیک، فعالان و مسئولان مربوطه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری با حضور حسن قربانخانی رییس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان تهران، فرج الله رجبی رییس سازمان نظام مهندسی و ساختمان کشور و نماینده مردم شیراز در مجلس، اعضای هیات مدیره نظام تهران، اعضای هیات مدیره نظام کشور و نیز دکتر رضا واعظی سرپرست خبرگزاری ایسکانیوزعصر روز گذشته برگزار شد.


افراد حاضر در این کنفرانس، برگزاری همایش را مثبت و سرآغاز راهی جهت ثبات جایگاه مهندسی مکانیک در ساخت و سازها دانستند، همچنین امیدوار بودند سازمان نظام مهندسی تصمیماتی را جهت آموزش در بخش مکانیک در دستور کار قرار دهد.
در ادامه مراسم فرج الله رجبی، رییس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: آیین نامه نظام مهندسی توسط این سازمان چندین بار مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته بود به طوری که بعد از یک جلسه طولانی به یک متن مشترک رسیدیم و بعد از یک مذاکره آن را تصویب کردیم اما متاسفانه دیروز که وزارت راه و شهرسازی جلسه ای داشتند بدون توجه به متن تصویب شده آن را با کمی تغییرات تصویب کردند.


او گفت: ما برای نظارت دست اندرکاران اعضای صاحب صلاحیت در حوزه ساختمان به تسریع قوانین مجاز هستیم و از کسی اجازه نمی گیریم ، به زودی نظام نامه ای را برای سازمان های مختلف کشور خواهد فرستاد که در آن حتما شیوه نامه ای را اعمال خواهیم کرد که همه دست اندرکاران به گونه ای مورد نظارت استان ها قرار گیرند.
رییس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: از این به بعد کارها را با وسواس و جدیت دنبال می کنیم. با دقت بخشنامه و دستورالعمل هایی که از حوزه وزارت راه و شهرسازی صادر خواهد شد را بررسی می کنیم و موضوعات آن را با مفاد قانون تطبیق می دهیم.
رییس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: پیامی که رییس سازمان نظام مهندسی با حکم رییس جمهور منصوب می کند این است که سازمان نظام مهندسی جز هیچ سازمانی نیست و مستقل است.
او بیان کرد: ما علاقمند به اداره سازمان نظام مهندسی و برخورد توأم با تعامل مثبت و نگاه همراه با حسن و ظن هستیم اما این به معنی عدم توانایی ما در استفاده از ابزارهای قانونی نیست.
رجبی در پایان با بیان اینکه ما کاری نخواهیم کرد که آیندگان به ناتوانی ما لعنت بفرستند، گفت: با قدرت به همکارانمان می گوییم که شما امروز صاحب سازمانی هستید که می تواند عرصه و راه خود را در مقابل همه دستگاه های نظارتی و دولتی حفظ کند و با بیش از ۴۰۰ هزار عضو جایگاه واقعی خود را حفظ خواهد کرد.


گفتنیست، مراسم با تقدیر از پیشکسوتان، هیات رئیسه شورای مرکزی و گروه تخصصی مکانیک شورای مرکزی ، هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، شرکت های حامی، دبیران کنفرانس، دست اندرکاران برگزاری کنفرانس و نیز خبرگزاری ایسکانیوز که تنها حامی رسانه ای این همایش بود پایان یافت.

401

کد خبر: 820555

وب گردی

وب گردی