اولین پرواز بندرعباس - مسقط 16 مرداد انجام می شود

استاندار هرمزگان با اشاره به رایزنی و اقدامات صورت گرفته به منظور راه اندازی خط هوایی میان بندرعباس و مسقط عمان، گفت: اولین پرواز این مسیر16 مردادماه انجام می شود.

به گزارش ایسکانیوز، جاسم جادری شامگاه چهارشنبه در چهارمین نشست شورای هماهنگی روابط خارجی هرمزگان اظهار داشت: پروازهای این خط توسط هواپیمایی کیش ایر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و هر هفته یک پرواز برقرار می شود.
وی با اشاره به سفر هیات تجاری و اقتصادی کشور عمان به هرمزگان، افزود: درقالب این هیات تعدادی از مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی عمان 18 مرداد ماه جهت بازدید از توانمندی های هرمزگان به جاسک سفر می کنند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: پیش از این نیز خط کشتیرانی میان بندرعباس و بندرخصب عمان راه اندازی شده بود و این اقدامات به توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران کمک می کند.
عمان روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و بازار این کشور ازجمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل ونقل، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، علاقه مندی مردم عمان به تولیدات ایران، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در این کشور، اهمیت حضور تجار این استان در بازار عمان را بیشتر کرده است.
کشور عمان با برخورداری از 94.8 تولید ناخالص ملی، نرخ تورم 1.6 و 10 میلیارد دلار بدهی خارجی گزینه خوبی برای مبادلات تجاری با ایران است.

901

کد خبر: 820571

وب گردی

وب گردی