اردبیل ۴ موکب پذیرایی برای زائران اربعین حسینی امسال دایر می‌کند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: استان اردبیل امسال چهار موکب پذیرایی برای زائران اربعین حسینی دایر می‌کند که دو موکب در داخل خاک ایران و دو موکب در عراق خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، اسفندیار هوشیار صبح امروز در جلسه هماهنگی و ساماندهی زائران اربعین حسینی در اردبیل اظهار داشت:‌ برابر ابلاغیه وزارت کشور ستاد اربعین استان اردبیل امسال چهار موکب برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) دایر می‌کند که دو موکب در داخل ایران و دو موکب دیگر در کشور عراق خواهد بود.

وی گفت: یک موکب برای استقبال از زائران خارجی در داخل کشور ایران و یک موکب دیگر نیز در مرز خسروی به تمامی زائران اباعبدالله(ع) که قصد تردد از مرز خسروی به کشور عراق را دارند خدمات‌رسانی می‌کند و دو موکب دیگر نیز در کشور عراق توسط استان اردبیل برپا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل افزود: یک موکب در شهر کربلا و با مشارکت بخش خصوصی به همت اهالی مشگین‌شهر برپا می‌شود و موکب دیگر نیز در شهر سامرای عراق برپا شده و به زائران اردبیل خدمات‌رسانی می‌کند.

هوشیار تصریح کرد: برنامه‌های اربعین حسینی از پنجم آبان‌ماه آغاز می‌شود که ثبت‌نام زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از طرف سازمان حج و زیارت خواهد بود.

وی بیان کرد: بودجه دولتی برای استفاده و تجهیز موکب‌های عزاداری ممنوع بوده و تمامی هزینه‌ها از طریق کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود که تقریبا برابر ابلاغیه مورد نظر روزانه موکب‌های استان اردبیل به 25 هزار نفر خدماتی نظیر تغذیه و اسکان ارائه می‌دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل با بیان اینکه این ستاد بالاترین مرجع تصمیم‌گیرنده در این حوزه است، تصریح کرد: از مردم و خیران استان اردبیل تقاضا داریم که برای برگزاری هر چه بهتر این موکب‌ها و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) به ستاد استان اردبیل کمک کنند تا بتوانیم این برنامه‌ها را به نحو احسن اجرا کنیم.

901

کد خبر: 820597

وب گردی

وب گردی