تهران- ایسکانیوز: معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در گزاش اجمالی خود از عملکرد این معاونت دانشگاه آزاد در یک سال گذشته، گفت: همکاری با دانشگاه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برای اعزام تیم های فوتسال و کاراته به مسابقات جهانی و امضای تفاهم نامه برای واگذاری تیم فوتسال سازمان بهزیستی به دانشگاه آزاد اسلامی تنها بخشی از فعالیت های دانشگاه آزاد در یک سال گذشته بوده است.


دکتر دادگان در تشریح عملکرد یک ساله این معاونت، گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این معاونت در یک سال گذشته تدوین و تصویب راهبردها و برنامه های میان مدت و بلند مدت دانشگاه آزاد اسلامی در بخش ورزش بوده است.


وی افزود: تدوین ماموریت ها، اهداف و چشم انداز این معاونت، تهیه چارت تشکیلاتی معاونت ورزش و شرح وظایف پست های آن، تهیه و تدیون گزاش تحلیلی از وضعیت ورزش دانشگاه قبل از تشکیل معاونت ورزش از جمله فعالیت های این معاونت از ابتدای فعالیت تا شهریور ماه سال جاری بوده است.


تدوین و تصویب اساس نامه انجمن های ورزشی در شورای عالی ورزش دانشگاه


به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر دادگان برگزاری گردهمایی ها و سمینارهای تخصصی را یکی دیگر از اقدامات معاونت ورزش در این مدت خواند و گفت: فراخوان برای استفاده از خدمات نیروهای متخصص دانشگاه آزاد اسلامی برای تکمیل کادرهای ادارات کل تحت پوشش معاونت و همچنین  برگزاری گردهمایی با شرکت مسئولین ورزشی استان ها به منظور اعلام ماموریت ها اهداف و اهم برنامه های معاونت و دریافت نقطه نظرات آنها به منظور بهره برداری در جهت ارائه خدمات کمی و کیفی بیشتر نیز تنها دیگر از فعالیت های معاونت ورزش بوده است.


وی تصریح کرد: تدوین و تصویب اساس نامه انجمن های ورزشی در شورای عالی ورزش دانشگاه و ایجاد انضباط مالی و شفاف سازی امور مالی با همکاری بخش های ذی ربط در دانشگاه هم چنین امضای تفاهم نامه های مختلف با چندین فدراسیون ورزشی و مجوز مدارش تخصصی ورزشی از وزارت آموزش و پرورش نیز اقدامات دیگر معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.


پیشنهاد راه اندازی مراکز سنجش آمادگی جسمانی و هنجاریابی ساختاری


ارائه پیشنهاد راه اندازی مراکز سنجش آمادگی جسمانی و هنجاریابی ساختاری به هیئت رئیسه دانشگاه یکی دیگر از فعالیت های ورزشی است که دکتر دادگان در معاونت متبوع خویش به انجام رسانده است.


وی همچنین برگزاری مسابقات مختلف از جمله اقدامات دیگر این معاونت خواند و گفت: برگزاری فوتسال دانشجویان پسر استان های کشور در دهه سور بهمن سال جاری به میزبانی واحد نجف آباد و مرحله سوم مسابقات رشته های گروه الف (منطقه ای کشوری) در این چارچوب قرار دارد.


دکتر دادگان ادامه داد: برگزاری مرحله نهایی مسابقات کشوری دانشجویان دانشگاه در 16 رشته آقایان و 9 رشته بانوان به میزبانی 5 واحد دانشگاهی و برگزاری تورنمنت بین المللی جودو با شرکت 7 تیم خارجی و مسابقات بین المللی کاراته جام ایران زمین با شرکت هشت تیم خارجی و دوره های پیاده روی و کوهپیمایی با واحدهای دانشگاهی فعالیت های دیگر این معاونت بوده است.


وی تشکیل تیم های ورزشی در رشته های مختلف را نیز یکی دیگر از فعالیت های معاونت ورزش دانشگاه آزاد خواند و گفت:


تشکیل هیجده تیم با ترکیب حداقل 85 درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد در بخش بانوان و آقایان تحت پوشش باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی و حضور در مسابقات لیگ برتر کشور در این چارچوب است.


دکتر دادگان تصریح کرد: پیشنهاد و ارائه طرح شاخت مجموعه بزرگ ورزشی بین المللی و راه اندازی وب سایت معاونت ورزشی فعالیت های دیگراین معاونت بوده است.


جذب حامی مالی برای تیم های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی


معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی جذب حامی مالی برای تیم های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی را فعالیت دیگر این معاونت خواند و گفت: استفاده از حامی مالی در مسابقبات بین المملی کاراته دانشگاه آزاد اسلامی جام ایران زمین و پیگیری تصویب و ابلاغ سرانه ورزش دانشجویی به مبلغ 250 هزار ریال به ازای هر دانشجو در شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد و همچنین پیشنهاد ایجاد کلیلنیک پزشکی ورزشی به منظور خدمت دهی به دانشجویان ورزشکار به ویژه اعضای تیم های باشگاه دانشگاه آزاد در این مدت در این معاونت انجام گرفته است.


تهیه و تدوین طرح های پژوهشی ورزشی


دکتر دادگان تهیه و تدوین طرح های پژوهشی را یکی دیگر از فعالیت های معاونت ورزش دانشگاه آزاد خواند و گفت:طراحی و اجرای طرح های پژوهشی تحت عنوان بررسی نگرش بازیکنان، مربیان، و داوران شرکت کننده در مسابقات سراسری فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی و بررسی نگرش بازیکنان تیم های ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، تهیه پیش نویس طرح استراتژیک معاونت ورزش تدوین و ابلاغ شیوه نامه برگزاری مسابقات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی  فعالیت دیگر این معاونت در یک سال گذشته بوده است.


معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی از ورزشکاران و اعضای تیم های باشگاه دانشگاه، اماکن ورزشی و قهرمانان دانشگاه و مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی واحدها و مراکز استان های از دیگر فعالیت های این حوزه بوده است.


دکتر دادگان اظهار داشت: امضا تفاهم نامه با سازمان بهزسیتی در خصوص واگذاری امتیاز تیم فوتسال دسته یک آقایان این سازمان به دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین امضای تفاهم نامه با شهرداری اشکنان در خصوص واگذاری تیم فوتسال بانوان لیگ برتری شهرداری اشکنان به دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین همکاری با فدراسیون ملس ورزش های دانشگاهی برای اعزام تیم های ملی دانشجویی کاراته آقایان و بانوان و فوتسال آقایان به مسابقات جهانی فعالیت های دیگر این معاونت در یک سال گذشته بوده است.


 
کد خبر: 82062

وب گردی

وب گردی