تمام بار نظام سلامت بر دوش بیمه‌ها قرار دارد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه درحال حاضر زنگ خطر عدم پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی به صدا درآمده است، گفت: اکنون وزارت بهداشت با انباشت بدهی‌ها مواجه شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، همایون یوسفی ضمن هشدار نسبت به مطالبات شرکت‌های دارویی از بیمارستان‌ها، افزود: واقعیت آن است که کمبود منابع مالی ارکان مختلف نظام سلامت را با مشکل مواجه کرده است که شرکت‌های دارویی نیز یکی از مجموعه‌هایی است که با مشکل مواجه شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر در حال حاضر تمام بار نظام سلامت بر دوش بیمه‌ها قرار دارد و این امر سبب شده بیمه‌ها نتواند به تعهدات خود عمل کنند و مشکلات حوزه سلامت را افزایش داده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: این واقعیت را باید بپذیریم که نظام سلامت با بدهی‌های انباشته شده روبرو است باید برای آن تدابیری اندیشیده شود اکنون مرحله اول طرح تحول سلامت را پشت سر گذاشته‌ایم و حال باید در مراحل بعدی اجرای این طرح، به دنبال راهکار و استراتژی برای بهبود عملکرد این طرح بود.

وی یادآور شد: اکنون جدای از مطالبات شرکت‌های دارویی، در حوزه بخش خصوصی نیز پزشکان و بیمارستان‌ها مطالباتی دارند و زنگ خطر عدم پرداخت این مطالبات نیز مدت زمانی است که به صدا درآمده است.

یوسفی تاکید کرد: باید راهکار منطقی برای تامین منابع مالی وزارت بهداشت در نظر گرفت به گونه‌ای که به دنبال منابع مالی جدید و پایدار برای وزارت بهداشت بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: از سویی دیگر باید تلاش کرد تا از بار هزینه‌های وزارت بهداشت نیز کاسته شود که در این میان اجرای پزشک خانواده یکی از این راهکار‌ها است.

703

کد خبر: 820667

وب گردی

وب گردی