تهران- ایسکانیوز: محققان ایرانی موفق به تولید کود ارگانیک مخصوص گیاهان آپارتمانی شدند که نداشتن بو و میکروب، جذب نکردن حشره و نداشتن تخم‎های هرز و مغذی بودن از مهم‌ترین مزیت‌های این کود است.


حسین اعتمادی محقق کشورمان درباره تولید کود ارگانیک بدون میکروب ویژه گیاهان آپارتمانی گفت: با توجه به افزایش آپارتمان نشینی و رونق گیاهان آپارتمانی در بهبود فضای زندگی، انتخاب خاک مناسب برای حفظ و نگهداری گیاهان آپارتمانی یک ضرورت است.


وی افزود: تولید خاک با درصدهای مورد نیاز برای حفظ انواع گیاهان آپارتمانی از طریق تحقیقات علمی حاصل می‌شود که ما توانستیم این خاک را به صورت ارگانیک تولید کنیم.


اعتمادی، نداشتن بو و میکروب، جذب نکردن حشره و نداشتن تخم‌های هرز و مغذی و ارگانیک بودن را از مهم‌ترین مزیت‌های کود ورمی کمپوست عنوان کرد. این محقق ایرانی خاطرنشان کرد: این محصول متشکل از خاک و کود غنی شده برای سهولت استفاده از کود ورمی کمپوست در ترکیب با خاک تهیه شده است.


این محصول ارگانیک با ترکیبی مناسب از کود ورمی کمپوست، خاک برگ، پیت ماس، کوکوپیت، پرلیت، خاک رس، ماسه و بدون نیاز به افزودنی‌های دیگر، یک بستر کامل و مناسب برای کاشت و جا به جایی گیاهان، تولید و تکثیر گل‌های زینتی، سبزی کاری، نشا کاری و سایر مصارف کشاروزی را فراهم کرده است.


کد خبر: 82075

وب گردی

وب گردی