تهران- ایسکانیوز: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص عملکرد یک ساله دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر افزایش تحصیلات تکمیلی گفت: دانشگاه در چند سال گذشته با وجود برخورداری از امکانات و توانایی برای گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی آن طور که انتظار می رفت، موفق نبوده است، اما خوشبختانه در یکسال اخیر شاهد دست یابی به دستاوردهای ارزشمندی بوده ایم.


دکتر علوی فاضل در این گفتگو یادآور شد: در توضیح بیشتر چگونگی توسعه تحصیلات تکمیلی در یکسال اخیر باید بگویم که بر اساس استراتژی که رییس دانشگاه و هیات امنا ترسیم کردند، حرکت خود را در این زمینه با رعایت چارچوب ضوابط شروع کردیم و بر اساس تقاضای بر حق جامعه سیاست گذاری انجام شد تا درخواست ها برای ارتقا  تحصیلات تکمیلی را پاسخ دهیم، بی تردید اگر این پاسخ داده نشود تبعات منفی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی بر جامعه دیده خواهد شد.


وی با اشاره به این که این حرکت دانشگاه آزاد اسلامی یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است افزود: اگر کسانی هم فکر می کنند بدنه دانشگاه آزاد اسلامی این کشش را ندارد می توانند بیایند و این امکانات را ببینند و مطمئن هستم اگر منصفانه قضاوت کنند به توانمندی های ما اقرار می کنند.


دکتر علوی فاضل در ادامه گفت: به نظر من بخشی از این اظهار نظر هایی که می شود غیر کارشناسانه است، اطلاعات کمی دارند و یا شناختی ندارند که اظهار نظرهایی می کنند که با بی دقتی همراه است.


وی افزود: در مسیر توسعه تحصیلات تکمیلی گام اول را با تجمیع واحد ها انجام دادیم و بعد از آن با توافقاتی که با وزارت علوم انجام دادیم رشته ها مصوب شدند، این امر منجر به یک افزایش معقول در تحصیلات تکمیلی شد.


رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاداسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد برای تحقق برنامه ها و اهداف آموزش عالی کشور با توکل بر خدا و تلاش دکتر میرزاده و حمایت های هیات امنا و در راس آن آیت الله هاشمی رفسنجانی تمام توان خود را به کار گرفته است تا اعتلای سطح کیفی و کمی کشور بیش از پیش شاهد باشیم.


 
کد خبر: 82077

وب گردی

وب گردی