مجربی کرمانی:آیین نامه کنترل ساختمان بدون نظر مسئولان قابل اجرا نیست/ سازمان نظام مهندسی کنار نمی کشد

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی و ساختمان کشور گفت: اظهار نظر در زمینه آیین نامه کنترل حق رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان و شورای مرکزی است، درصورت نادیده گرفتن نظر آنها آیین نامه به هیچ عنوان قابل اجرایی شدن نیست.

مجربی کرمانی در گفت و گو با ایسکانیوز درخصوص برگزاری کنفرانس ملی نقش ملی مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری گفت: با توجه به شرایط حاکم در کشورهای مختلف به خصوص در زمینه به روز کردن قوانین، مهندسی مکانیک نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

او گفت: ایران در زمینه انرژی جزء پرمصرف ترین کشورهای دنیا محسوب می شود که باید اقدامات مهمی در این زمینه به کار گرفته شود.

مجربی کرمانی با تاکید به حضور گسترده مهندسین مکانیک در سازمان نظام مهندسی افزود: هدف سازمان نظام مهندسی ساختمان از برگزاری همایش، پررنگ کردن نقش مهندسی مکانیک و نیز بالابردن اهمیت این رشته در حوزه انرژی بود بنابراین امیدواریم با اجرای مقررات ملی و قوانین شاهد کسب دستاوردهای خوبی در این زمینه باشیم.

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی و ساختمان کشور با اشاره به اینکه مهندسی مکانیک بیشتر باید در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: باتوجه به زلزله خیز بودن کشور، سازمان نظام مهندسی تاکنون بیشتر توجهات خود را بر پی و سازه ساختمان ها گذاشت و بسیار گسترده عمل کرد اما در بحث مهندسی مکانیک به خصوص در زمینه انرژی به طور حتم باید اقداماتی جهت فرهنگ سازی صورت گیرد.

او ادامه داد: در صورتی که در کشور شاهد تغییر و صرفه جویی در میزان مصرف انرژی نباشیم، طی چند سال آینده پاسخگوی شهروندان نخواهیم بود بنابراین برگزاری همایش زمینه ای برای فرهنگ سازی بود و همینطور کارفرمایان و بسیاری از بخش های غیردولتی باید خود مطابه گر مهندسی مکانیک باشند.

او به مطلوب بودن پوشش رسانه ای کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک بر ساخت و ساز شهری اشاره کرد و گفت: در سطح استان تهران اطلاع رسانی آخرین اخبار و اطلاعیه ها به شرکت کنندگان این کنفرانس و علاقمندان به حوزه مهندسی مکانیک قابل تقدیر بود اما انتظار میرود در همایش های آینده پوشش رسانه ای در کل کشور با قدرت بیشتری صورت بگیرد.

مجربی کرمانی درخصوص صحبت های دیروز رجبی، رییس سازمان نظام مهندسی و ساختمان کشور در مراسم اختتامیه کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک گفت: روز قبل از افتتاحیه همایش، جلسه ای با حضور حامد مظاهریان برگزار شد که در این جلسه درخصوص آیین نامه کنترل ساختمان توافقاتی صورت گرفت بر این مبنا که کنترل مقررات ملی در حیطه وظایف سازمان نظام مهندسی باشد ولی در جلسه کمیته زیربنایی متاسفانه آقای آخوندی این مورد را غیرقانونی دانست و رد کرد.

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی و ساختمان کشور اظهار داشت: با توجه به قانونی بودن توقعات سازمان نظام مهندسی، هیچ یک از مواردی را که سازمان نظام مهندسی مطرح کرده بود مورد قبول واقع نشد، اظهار نظر در زمینه آیین نامه کنترل حق رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان و شورای مرکزی است، درصورت نادیده گرفتن نظر آنها آیین نامه به هیچ عنوان قابل اجرایی شدن نیست.

او در پایان گفت: واکنش آقای رجبی تنها واکنش شخص ایشان نیست بلکه واکنش شورای مرکزی است به طور قطع سازمان پیگیر حق خود خواهد بود و به هیچ عنوان کنار نخواهد کشید.

401

کد خبر: 820788

وب گردی

وب گردی