یک جرم‌شناس: اتهام عاملان پرونده مرگ بنیتا ،قتل شبه‌عمد است

یک جرم‌شناس گفت: با توجه به اینکه در پرونده مرگ بنیتا تنها دو رکن قانونی و مادی تا این لحظه اثبات شده است، تنها می‌توان به این دو متهم قتل شبه‌عمد تفهیم اتهام کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارسی، بشیر حسینی، در خصوص پرونده مرگ دختر 8 ماهه به نام بنیتا که پیکر بی‌جانش در پاکدشت و داخل یک خودرو کشف شده است، گفت: ابتدا باید بدانیم که پیش از مطرح شدن تمام مباحث در پرونده و بررسی همه جوانب آن نمی‌توان به درستی به موضوع این پرونده دست یافت.

وی گفت: اما علی‌ایحال با توجه به چیزهایی که تا این لحظه به دست آمده، اولاً باید بدانیم برای آنکه به هر پرونده مرگی اطلاق قتل عمد شود باید سه عنصر و سه رکن قانونی،‌مادی و معنوی برای قاضی پرونده مسجل شود.

این جرم‌شناس افزود: دوماً‌باید بدانیم در این پرونده کدام یک از این سه عنصر وجود دارد که بر اساس آن چیزی که به دست آمده تاکنون فقط دو عنصر قانونی و مادی جرم برای ما مسجل شده است و هنوز عنصر معنوی که همان قصد و نیت قتل است مورد تردید است.

بشیر حسینی تصریح کرد: اینکه در مورد عنصر معنوی صحبت می‌کنیم؛ یعنی اینکه قاتل باید از قبل نیت مجرمانه داشته باشد و با این نیت مجرمانه یک فعلی انجام داده یا یک ترک فعلی کند.

وی گفت: اگر در ذهن متهمان این بوده که ما خودرو را در گوشه‌ای رها می‌کنیم و اتفاقاً کودک در آن است و کسی از آنجا رد شده، او را می‌ییند و کودک نجات پیدا می‌کند، آن زمان دیگر نیت آن دو متهم قتل کودک نبوده است.

این جرم شناس تصریح کرد: با توجه به این موضوع و از آنجا که تنها دو رکن از سه رکن در این پرونده به چشم می‌خورد می‌توان به متهمان قتل شبه‌عمد را تفهیم اتهام کرد.

بشیر حسینی افزود: البته قاضی با توجه به تأثیری که این اتفاق در جامعه گذاشته و همچنین از این جهت که موجب تشویش اذهان عمومی شده و ازسوی دیگر یک فعل مجرمانه دیگری به نام سرقت در این پرونده وجود دارد، اشد مجازات را برای متهمان در نظر گرفته و حتی مجازات سالب حیات و اعدام را برای آنها در نظر بگیرد، اما باید بدانیم این اعدام و مجازات سالب حیات من‌باب قتل عمد نبوده و به دلیل تعدد جرائم و تأثیر آن بر جامعه بوده است.

701

کد خبر: 820803

وب گردی

وب گردی